בעיות קשות בשלום בית [#9982]

כ"ט חשון התשפ"א

שאלה:

לכבוד הרב  שליט"א,

שלום וברכה
כבר קרוב ל 7 שנים שני נשואה עם בעיות קשות בשלום בית. עברנו יועצים רבים אך התועלת היתה מועטה מאד ולפעמים אף מזיקה. היועצת האחרונה "בעלת שם" מפורסמת , גם לא הצליחה,  הידע שלה רב, אך המקצועיות שלה לא ממש. כמעט אף פעם שלא סיימה להקשיב לי עד הסוף תמיד נתנה לי תחושה של חוסר סבלנות ושאין לה זמן למרות שמקבלת כסף רב.
מטבע הדברים פע' רבות שסיפרתי לה דברים קשים הייתי בוכה, והיא במקום לעזור לי היתה מתקוממת: "למה את כ"כ בוכה אני מטפלת בהרבה זוגות אף פעם לא ראיתי מישהי שכ"כ בוכה..." כך אמרה לי פעמים רבות עד שעניתי לה מה את אומרת לי כך, אם בעלך היה עושה לך מה שבעלי עושה לי גם את היית בוכה כמוני! (דוגמא קטנה בקצרה- פעם בעלי התעצבן עלי שהילדה דפקה לו על דלת השירותים כי היתה צריכה דחוף(סליחה על הדוגמה) והוא לא מסכים שידפקו לו בדלת... אז יצא וצעק עלי על כך, שאלתי אותו מה אעשה.. היא צריכה דחוף... אז שפך עלי כוס מים.) ועל כל דבר קטן כגדול שאני מספרת ובוכה מיאוש היא אמרה לי- את צריכה לדון אותו לכף זכות למה את לא דנה לזכות?... את צריכה לכבד אותו...
אבל איך אפשר לכבד על דברים לא הגיוניים כאלה? ומה שייך שהיא אומרת לי כך?!
עד שיום אחד אמרה לי לפני בעלי אין לי יותר איך לעזור לך את כל הזמן בוכה את צריכה כח לכי לטיפול רגשי. בעלי פירש זאת שאני משוגעת ואמר זאת בפירוש שיש לי בעיות נפשיות כי הוא לא מבדיל בין נפש לרגש ולא מבין בזה כלום. ויתירה מזו שהיועצת בינתיים עזבה אותו אז הוא הבין שהוא מושלם ואני בעייתית.  ולא מזמן צעק עלי "רק אחרי שתעברי טיפול רגשי יגמרו כל הבעיות שלנו.)
1. אין לי בעיה ללכת לטיפול רגשי ואני באמת מרגישה כבר שאני חייבת אחרי כל מה שעברתי מאז נישואי דברים קשים מאד בלי סוף. השאלה איזה טיפול כדאי לקחת ואת מי. אני מאד התחברתי לשיטת נתיב הא"ב של הרב יצחק שמואל רוזנבלט שזו שיטה יהודית. האם הרב יכול להמליץ על כך? (שמעתי ממקור נאמן שהרב משה שטרנבוך שליט"א נתן הסכמה לשיטה הזו)
מה יתן לי הטיפול אם אעבור אותו לבד בלי בעלי? התיעצתי עם מטפלות הן אמרו שזה יהיה קשה 2. מאד לבד. כי יש לו כעסים ותסכולים והוא מוציא עלי את כל הלחצים שלו. וגם הוא דורש כבוד ברמה קיצונית יותר מכל גבר (זה כל המטפלים אמרו לי) ואני רואה זאת כי אמא שלו משתלטת על אבא שלו, ואביו כמו סמרטוט ליד האמא שלו, אך כמובן שהוא לא מודה בזה כי אסור לדבר על הוריו זה קדוש עבורו.
3. שאלתי את היועצת מה את רוצה שאני ידבר בטיפול הרגשי, אני יכולה להפוך תלוטית במטפלת כי כל פעם שבעלי יעשה משהו כל החיים אזדקק לה.... אז היא אמרה "לא אל תדברי על הקשר עם בעלך תדברי על העבר שלך.. מה שעברת.."  שאלתי אותה מה לספר על העבר לא עברתי כלום.. ענתה:" אין לי זמן לדבר מצטערת".
מעולם לא סיפרתי לה על העבר שלי!  אין לי מושג מה בעלי המציא לה! הדבר היחיד מהעבר שלי זה שקיבלתי הכל בבית חוץ מחום ואהבה. אבל זה לא בדיוק קשור להתפרצויות של בעלי עלי. וגם ההורים שלי לא בדיוק חיים בשלום בית מרנין, אבל זה גם לא ממש קשור, כי אם בעלי היה נותן לי לחיות בשקט ולנשום בלי להשתלט לי על החיים על כל צעד ושעל לא היינו מגיעים למה שהגענו. (כמו לבדוק כל יום את השיחות יוצאות שלי)
שאלתי 2 מטפלות והן אמרו לי שזה לא קשרו לעבר וצריך לדבר על הקשר עם הבעל.
אז אם ללכת על מה לדבר? אני ממש מבולבלת.
סליחה שהשאלה ארוכה ותודה גדולה מאד.

תשובה:

כיוון שרק צד אחד שואל ומביע מאוד קשה לחוות דעה.

אולם אביע נקודה אחת.

נכתב: "שאלתי אותה מה לספר על העבר, לא עברתי כלום...", אח"כ נכתב: "נדבר היחיד מהעבר שלי שקבלתי הכל חוץ מחום ואהבה, אבל זה לא בדיוק קשור להתפרצויות של בעלי עליי, וגם ההורים שלי לא בדיוק חיים בשלום בית מרנין, אבל זה גם לא ממש קשור".

יש לכם לדעת שאם שיתכנו סיבות נוספות לבעיה, על דרך כלל, גם זה אחד מהסיבות העיקריות לבעיות.

כפי הנראה ראוי לכם ללמוד להבין את נפש האדם, ומתוך כך לעבור טיפול כפי שכתבתם.