שלבים בעליה של ההמתקה [#7503]

ט"ז סיון התש"פ

שאלה:

המשך שאלה 7345

תודה מקרב לב לרב על התשובות,
אשמח לחידוד בכמה נקודות שהרב ענה.

1. לגבי השלבים בעליה של ההמתקה, אם שהרב מתכוון ברמח"ל לדעת תבונות אז ממה שזכור לי בלימודי בו בעבר מצאתי התייחסות קצרה בספר לתקופות האלו ובלי יותר מידי פירוט לגבי העבודה בהם, אז האם הכוונה לספר דעת תבונות? והאם הרב יוכל לפרט בגדול מה הם שלבי ההמתקה של הנפש הבהמית בימות המשיח, תחיית המתים, אלף שביעי שמיני תשיעי ועשירי?
2. בהמשך לסעיף1 האם זה אומר שהנפש האלוקית לעולם נשארת כמו שהיא שאינה צריכה תיקון (כמו שכתוב בתניא) ואם לא מה ההעליות שלה?
3. לגבי סעיף ד, גם אם גוי יכול להיות רק בקצוות של אני או אין, עדיין לא ברור איך גוי שרק עם נפש בהמית שהיא יש גמור ג קליפות טמאות יכול להשיג "אין עוד מלבדו", בתניא מדבר שזה רק בנפש האלוקית של ישראל יכול להיות, זאת אומרת לפי הבנתי שיש ההבדל בהשגת אין עוד מלבדו (כלומר רק במדרגת האין בלי להתייחס כרגע לכללות האני ואין יחדיו) בין גוי ליהודי, האם לפי תשובת הרב אין הבדל בהשגת ה"אין" בלבד בין גוי ליהודי ואם יש מהו?
תודה רבה!

תשובה:

א. כן. נתבאר בהרחבה בשיעורים בספר זה ומקביל לאורות שביעי – פה. שמיני – חוטם. תשיעי – אוזן. עשירי – שערות. ודברים אלו יסודם בעץ חיים, ונתבארו רבות שם בערכי הקבלה הנכתבים בכל שבוע.

ב. אינה צריכה תיקון. מעלתה הוצאה לפועל. וכן יתרון האור מן החושך.

ג. יש בו ניצוץ אלוקי "המחייהו". משא"כ בישראל יש "אור".