מה דרך לראות ה”אור” [#9542]

כ"ו תשרי התשפ"א

שאלה:

המשך # 8458

הכרת תודה אינסופית על כל הספרים באנגלית ובעברית, השיעורים, והשאלות והתשובות.

אני התלמיד ששאל כמה פעמים את הנושא של ראייה רוחנית.
הרב שליט"א כתב לי שאור נראה בדרך כלל קודם.

השאלה הבאה שלי, האם הרב שליט"א זכה לראות את האורות האלה בעצמו? אם כן, באיזה תהליך השתמש הרב שליט"א? לאיזה סוג אור זכה הרב שליט"א?

אני שואל, כי זה חזק גדול אותי להמשיך. אני עובד על זה קרוב לעשרה חודשים ונראה שאני לא מתקדם. זה מתחיל לגרום לי להרגיש מדוכדך. הרב שליט"א לא צריך להתחרט על כתיבתו על הנושאים הללו, אני לא יכול להודות לרב מספיק שהוא פנה אותי לעולם הפנימי, לפעמים אני מרגיש את החושנות הפנימית, המציאות הפנימית, מה שנמצא במרכז העולם החיצוני ,יותר מאשר המציאות החומרית -בצורה ממשית, לא פנטזיה. אבל נושא הראייה הרוחני הזה עדיין נשרף בלבי להשיג, ונראה שאני לא מגיע לשום מקום, אבל אני לא יכול לוותר.

חשבתי הרבה לשאול את זה, לא הייתי בטוח אם נכון לשאול, אבל אז אמרתי ש”גם זו תורה” ונשמתי צריכה לשמוע. אם הרב שליט"א מרגיש שזה חצוף, וחוסר כבוד לרב שליט"א, אני מתנצל, אנא סלח לי. אם הרב לא רוצה לענות, זה בסדר. אם הרב רוצה לענות במייל פרטי, גם בסדר.

כל כך הרבה תודה לרב שליט"א

תשובה:

הינך מחפש את האור בחוץ, הנני מחפש את האור בפנים, ומעט מעט בחוץ. ולכך רוב ככל השיעורים אינם עוסקים במה שאתה מחפש. ואף דע את נשמתך עוסק ברובו באור בפנים.

הדרך שאני מכיר ועוסק, חיפוש בפנים, ובדרך מציאה פעמים זוכים לאור בחוץ. הכרתי בעבר אנשים שעסקו בכך, וחלקם הגדול נכנס לדמיונות, ולכך איני עוסק בכך, מלבד הטעם הפשוט שזה אינו חלקי.