מוות על קידוש השם [#9929]

כ"ג חשון התשפ"א

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליטא

1. רצינו לדעת כבוד הרב, שמעתי שיש דעות שאומרים שאם חייל בצבא בארץ מת במלחמה ,אז הוא מת על קידוש השם ונמצא במדרגה גבוהה ביותר בשמיים אם לא במדרגה הכי גבוהה, ומאידך שמעתי שזה לא פשוט תלוי מה הייתה כוונתו למה התגייס, האם מחשבתו הייתה להגן על עם ישראל, או סתם התגייס כי כולם מתגייסים, ושעשו סיאנס פעם לחייל שמת במלחמה ואמר שניקו לו הרבה מאד אבל לא הכל.
וכל זאת אף על פי שמדובר בצבא של הציונים כי החיילים הם יהודים בסופו של יום.
יגיד לנו הרב מה האמת לאמיתה באמיתתה של תורה
2. וכנ"ל מעניין אותנו לדעת לגבי אותם יהודים בשואה שנרצחו, על אותם יהודים כמובן שעזבו את היהדות ונהפכו לחופשיים .
3. מה לכל אותם יהודים בארץ ובעולם שמתו בבתי חולים שיש עדויות ששמעתי מפי אחד הרבנים שסיפר שהתקשרה אחות מבית החולים ואמרה לו שהיא מקבלת הוראות לנתק חולים ממכונות הנשמה בלילות, וגם לתת להם שינוי בתרופות ללא ידיעתם, וגם יש עדויות שקושרים חולים ברגליים ובידיים, ומרעיבים אותם מאוכל ושתייה, ועוד עדויות מזעזעות שהרב בטח מכיר ושמע , וגם חיבור למכונות הנשמה שהם בעצמם מודים ש50 אחוז מהמתים בגלל המכונות הנשמה.
אז מה לגביהם האם הם נחשבים שמתו על קידוש השם והמדרגה שלהם בשמיים גבוהה ביותר ומה שנקרא לא צריכים לעבור דרך גיהינום, כף הקלע, וכו... וישר נכנסים לגן עדן ?

תשובה:

א. עצם כך שנהרג מחמת היותו יהודי זהו זיכוך. כמה מזכך, תלוי בכוונתו. ואע"פ שטעה במעשיו כל שכוונתו לשמים מזוכך יותר. ותלוי מאוד מי דן אותו בב"ד של מעלה.

ב. כל שאינו מומר להכעיס מהני.

ג. דינם ככל נרצח.