עבודה סיפוק בעידן התקופה [#9008]

ט"ו אלול התש"פ

שאלה:

כבוד הרב שליט"א,

ראשית ברצוננו להודות לרב על כל כל הדרך חיים שהרב תווה לנו . וממתי שבעלי הכיר את השיעורים הוא השתנה הרבה. רציתי לשאול .
אני עובדת כבר 10 שנים כמחנכת בבית ספר ממלכתי דתי. ואני מרגישה שחיקה וחוסר מיצוי בעבודתי. ואולי חוסר יעילות בעבודה. היות ואין לי תמיד את הכלים המתאימים לסיע לתלמידות שמגיעות לעיתים מרקעים משפחתיים קשים מאוד

א. אם כדאי לחפש עבודה בתחום אחר משהו שאני חושבת שיתן לי סיפוק. כגון ציור ואומנות.

ב. האם זה שאין לי סיפוק זה תלוי בעבודה או זה משהו אחר שאני צריכה לעלות עליו בעבודה פנימית. ואם כן מה להתמקד ?

ג. בעלי שלח שאלה על זה שאני מעונינת ללמוד טיפול באומנויות במכללה חרדית בב"ב המשלב במקצוע גם עבודה עם ילדים וגם בתחום הטיפול עם יותר כלים מעשיים, כמו"כ קבלת תעודה בעיני הציבור פותחת דלת לעיסוק נוסף ומתון יותר . מדברי הרב הובן שמכללות "החרדיות" הם לא חרדיות . האם זאת אומרת שלא כדאי ללמוד את התחום במקומות אלו למרות שאין מקומות לימוד במקום אחר שמוגדר כחרדי.

ד. האם זה שאני רוצה להתעסק בהרבה תחומים נוספים. נובעת גם מחוסר הסיפוק ומיצוי או חוסר איזון פנימי שבו אני נמצאת באופן תמידי.

ה. והשאלה האם בתקופה הזו של עקבתא דמשיחא בכלל שייך לחשוב על שינויים כלשהם . האם זה בכלל מתאים? אני לא נמצאת במקום הגבוה של בעלי ששואף תמיד לדבקות בה׳. בצד הרוחני אני מתנדנדת כמו משחק יו יו ורגעי הסיפוק הנפשי נדירים מאוד.(כמובן שמצב זה משפיעה גם על ההתנהלות בבית עם הילדים וכו׳)
תודה רבה על הכל!

תשובה:

א. כן.

ב. גם וגם, והשורש הכרת מהות נפשכם, הכח החזק בנפש, והוצאתו מן הכח לפועל, כפי שנתבאר בסדרת הכרת הנפש.

ג. בדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו, עדיף ךלפש מלאכה נקיה יותר. הדבר יש בו קושי מפני שרוב הדור אינו נוהג כן. ולכך זו הבחירה, האם ללכת בתנועה של הדור, או לחפש עולם אמיתי יותר.

ד. זה נובע מהעדר גילוי הנקודה המרכזית בחזקה בנפש, ולכך הנפש מתפזרת לדברים אחרים.

ה. כן. מחד צריך להתכונן שאולי בס"ד משיח יבוא היום, ומאידך להתכונן שמא ח"ו יתעכב מספר שנים, אם מעט יותר אם הרבה.