עבודת הנפש האלוקית והבהמית [#7018]

ד' סיון התש"פ

שאלה:

שלום כבוד הרב,

הייתי שמח אם הרב יברר לי את העבודה של הנפש האלוקית והבהמית,
הרב הרבה פעמים מזכיר בשיעורים שלו שאנחנו לא צריכים לשנות דברים אלא רק להסיר את הלבוש ולגלות את האור אלוקי ששם.
לדוג' אהבה נפולה היא לבוש על אהבה אלוקית.
1. אם זאת העבודה אז אני בעצם רק מזיז את הנפש הבהמית ומגלה את הנפש האלוקית ולא עושה שום שינוי בנפש הבהמית (או עושה שינוי ממש מועט בכך שאני בעל שליטה עליה) כי לא באמת התסקתי וביררתי את הנפש הבהמית, האם הבנתי נכון? אז למה הרב חוזר בעיקר על צורת העבודה הזו? והאם חסר עוד שלב?
2. לפי מה שהבנתי ב"תניא" הנפש האלוקית היא כבר מבוטלת לבורא וקשורה בו בכל חלקיה ואני רק אמור לגרום לנפש הבהמית שהיא "יש" להישאר ב"יש" רק פשוט לחפש אלוקות כי זה יותר טוב לה (ומידי פעם יש עבודה של ביטול כדי שתאיר גם הנפש האלוקית ותעזור לנפש הבהמית להגיע לזה), האם אלו כל שלבי העבודה או יש שלבים לפני או אחרי שפספסתי?
3. שהנפש הבהמית מתקנת ועולה האם זה אומר שהחלקים שתוקנו בוטלו ו"מתו"? או שאותם חלקים הזככו ועלו לרמה רוחנית יותר? כי לפי מה שאני מבין כל הקומה של הנפש הבהמית קיימת מהחלק הדק עד החלק הגס רק בהתחלה החלקים הדקים פחות גלויים, אז האם זה שעבדתי על הנפש הבהמית רק העלה לי את המודעות לחלקים הדקים ואני פשוט לא נמצא בקומה של החלקים הגסים או שכאילו הנפש הבהמית התקפלה למעלה והעלתה את החלקים הגסים לחלקים הדקים ואז יש לה כוחות בחלקים דקים?
4. אם העבודה עם ג קליפות טמאות היא רק לבטלם אז לא יוצא שיש דבר בבריאה שכביכול לא נראה בו האלוקות? לדוג' אם חזיר יהפוך להיות כשר אז למה מוגדרת העבודה כביטול? אם זה היה ביטול אז שחזיר לא יהיה קיים יותר לעתיד לבוא וכן לשאר הקליפות.

אודה לרב מאוד על הבהרת העניינים!

תשובה:

א. תחלה הכנעה והבדלה, גילוי הנפש האלוקית. ואח"כ המתקה, תיקון הנפש הבהמית.

ב. כנ"ל הכנעה והבדלה, "מבשטין ליה", ואח"כ לגלות המתקה בתוך הנפש הבהמית.

ג. נזדככו ועלו לרמה רוחנית גבוה יותר.

ד. עכשיו ג' קליפות הטמאות עבודתם רק לבטלם, ולעת"ל חזיר, שיחזור לקדושה, יהיה המתקה. עכשיו ההמתקה רק בנפש הבהמית, קליפת נגה. לעת"ל ההמתקה אף בג' קליפות הטמאות.