שאלות מאברך בעבודה [#10117]

ו' כסלו התשפ"א

שאלה:

לכבוד הרב שלום.

ישר כוח להרב על התשובות לשאלות כול שבוע.
ברצוני לשאול את הרב שליט''א כמה שאלות
א. אנחנו משפחה ב'ה בת שמונה נפשות . אנו מתגוררים מזה 11 שנים בדירת שכירות ואין בבעלותנו דירה ועל דרך הטבע אין לנו אפשרות לרכוש כלל .
כרגע אנו גרים בדירה בת 3 חדרים שאלתינו האם להמשיך להעתיר ולהתעקש בתפילות לדירה רחבה משלנו בדרך נס מתנת חינם ולחכות ותעל שועתם או להרפות ולעבור לדירה רחבה ושוב בשכירות ובכלל להפסיק לרצות בזאת ( ובמשך השנים אלו נזדמנו לידינו מס' פעמים אפשרויות לרכוש אך בדרכים פתאומיות נעצר והתבטל הכל.
ב. ועוד שאלה ברשות הרב שליט''א
אנו אברך היוצא לפעילות חיזוק במסגרת לב לאחים אצל משפחות. וכרגע הפעיל היחיד באותו אזור זה אני
ואני בקשר עם כמה משפחות מזה שנה וקצת בנתים ישנם עוד משפחות המעוניינות בחיזוק.האם עלי להעבור למשפחות חדשות שלא יודעות בקושי מהיהדות כלום אלו בכל זאת להמשיך את המשפחות הוותיקות?
ג. וישנה משפחה ב'ה הבעל מעוניין מאוד בבואי אליו אך מתקשה לעשות שינויים ואף מצהיר בכך שזה יבוא לו באהבה הוא מוכן כרגע הוא לא מוכן לעשות שינוי מעותי ואני אצלנו כבר שנה  והוא לקח על עצמו רק נטילת ידיים של בוקר האם עליי להמשיך לבוא אליו ולהשמיע לו דברי תורה או לנתק עימו את הקשר?
ד. אנחנו לומדים הכולל נושא מסוים ועכשיו הגיע לרכסים בהזדמנות רב אחד שמוסר שיעורים ומכשיר אברכים בהלכות ריבית  למשך שנה ואחת. לשלשה חודשים נערך מבחן לשמור כול שבועיים השאלה האם ללחוץ את עצמי גם להלכות ריבית או לא ולותר על זה וללמוד בישוב הדעת נושא אחד?
תודה רבה  על הכל

תשובה:

א. כיוון שיש בכך אף מצות ישוב ארץ ישראל, אין להתייאש בודאי.

ב. לשלב.

ג. ללמוד בישוב דעת.