שימוש במדיה לניהול כספים, קושי עם בן שמנתקים מהמדיה, קשר משפחתי דרך המדיה, גדר התורה שכבר למד דרך המדיה [#6415]

ד' אייר התש"פ

שאלה:

קראנו והקשבנו לשיעורו של הרב בנושא “הקורונה”. אנו מוכנים ומסוגלים לבטל את האינטרנט שלנו, אך יש לנו מספר שאלות.
א. עדיין יש לנו הלוואות מותרות בבנק שלנו בקנדה, והדרך היחידה לבצע תשלומים או לנהל כספים היא מקוונת. האם מדובר בדאגה לגיטימית, או שמא ייעלמו התחייבויות פיננסיות לפני שישלחו אחרינו גובי חוב?
ב. כמו כן, יש לנו בן מתבגר המגיב בצורה רגשית ואגרסיבית מאוד לאזכור שאין לו אינטרנט. איך מתמודדים עם זה?
ג. כמו כן, כל בן משפחה שיש לנו חי בחוץ הארץ. הם לא יהודים (התגיירנו כמשפחה לאחר נישואים). האם זה הזמן לנתק קשרים איתם (שכן התקשורת היחידה שלנו היא באמצעות שליחת תמונות וסרטוני וידאו של הילדים והודעות ברשת)? או שזה הזמן להתאמץ יותר לשמור על קשר דרך טלפונים טלפוניים? זה מאוד מרגש מבחינה רגשית לטלפן אליהם, מכיוון שכל שיחה מסתיימת איתם בבכי, ומתחננת שנעבור חזרה כדי שיוכלו לראות אותנו ואת הנכדים. אם יש צורך בטלפונים, אני מוכן לעשות זאת.
ד. כמו כן, אם כל התורה שנלמדה באינטרנט היא כמו סיעוד מהערב רב, מה מעמדנו? בעלי האזין לאלפי שעות של שיעורים מקוונים. האם הם חסרי ערך? אם כן, איך הוא מתמודד עם ההפסד? גם מבחינה רגשית וגם מבחינה רוחנית. אפילו התגיירנו בגלל מידע ושיעורים אליהם הגענו ברשת! האם הכל נגוע?
תודה רבה לרב על הדרכתו.

תשובה:

א. אין לדאוג. אם יהא עדיין צורך, ישנם מקומות לסדר עניינים אלו ללא החזקה של הדבר בביתו.

ב. תפלה ודמעות.

ג. יש לעשות זאת דרך טלפון.

ד. זה בשליטת הערב רב, ולכך יש שם טוב ורע. והוא "מטהר טמאים ומטמא טהורים". ועתה לאחר שקבלתם את טהרתו, עתה ח"ו יכול לשמש ביותר לטמא. ומכאן ואילך יש לפרוש ממנו כליל.