מדיה [#10811]

כ' טבת התשפ"א

שאלה:

שלום כבוד הרב,
הרב כתב בתשובה "כי הוא שער הנו"ן של הקליפה, תערובת של טוב ורע שלא ניתן להפרדה ע"י בשר ודם זולת ע"י
הארת משיח, ולכך כל המנסה לברר נדבק בו שער הנו"ן של הטומאה."
"ולכך אין בידינו אף עתה כח לבררו, וכל המנסה לבררו מתערב עמו ודבק בכך בערב רב,
שמהותו עירוב. ונופל לחלקו."
מה כוונת הדברים ואיך זה בא לידי ביטוי בפועל אצל האדם?

תודה

תשובה:

הכח השולט בעולם "ערב רב" – תערובת בכל דבר. ולכך נצרך להיות כמה שיותר בעולם "ברור", ולפרוש כמה שניתן מכל תערובת. אולם אי אפשר לפרוש לגמרי. אולם לפחות להתדבק כמה שפחות בדברים שמעורבים יותר ויותר, לא רק תערובת קטנה, "ערב נערב", אלא תערובת מרובה, "ערב רב".