עוד שאלות על חומר עבודתינו עכשיו [#10358]

כ' כסלו התשפ"א

שאלה:

שאלות אלו באים מא' מהנשים ששומעים לשיעור במוצש"ק (על דברי הרב בנושא הכנה לגאולה ע"י ניתוק מאינטרנט וע"י אמונה פשוטה ותמימות). היא מכירה למה האינטרנט הוי סתירה לקרבת ה' אמנם יש לה כמה קשיים בדברי הרב, ואם אפשר להרב להאיר עינינו בזה.
(א) הרב אמר שח"ו שאלו שאינם מנתקים את הקשר להם לאינטרנט קודם הגאולה, לא יזכו לעוה"ב. אמנם לכאורה יש צדיקים בכל דור שממתיקים הדינים על הדור וא"כ למה יש לנו לדאוג על זה הלא לעולם יש המתקת דינים ע"י הצדיקים האמיתים שבכל דור?
(ב) הרב אמר לאחרונה שקודם שמתפללים שאחרים יזכו לגאולה, תחילה יש לנו את העבודה להסיר החיבור למדיה ורק אח"כ יכולים להתפלל לאחרים, דאם לאו אנו כטובל במקוה ושרץ בידו. אמנם מתוך דברי רבי נחמן מברסלב משמע שכל אדם יכול להמתיק כל הדינים עליו אם מגלים ה"נקודה טובה" שלו וע"י תפילה להרבש"ע שיש בי נקודה טובה ועל כן אני ראוי לרחמי ה' מחמת הנקודה הטובה שיש לי, וכמו כן האדם יכול להתפלל להזולת ולהמתיק כל הדינים עליו ע"י שמזכיר להרבש"ע את הנקודה הטובה שיש באותו אדם ושעל כן אותו אדם ראוי לרחמי ה' ושיתהפך כל דינו לטובה. וא"כ למה אמר הרב שאין להתפלל להזולת אם הזולת כבר מחובר לאינטרנט, וכן אין להתפלל להזולת אם המתפלל עדיין משתמש באינטרנט, האם יכול להמתיק כל הדינים ע"י התבוננות בנקודה הטובה של הזולת ולהזכיר זאת בתפילה להקב"ה ועי"ז כל א' יכול להמתיק הדינים שעל כל אדם ואז עי"ז אנו יכולים לזכות את כל ישראל להגאולה ולעוה"ב.
(ג) לכאורה יש לנו עבודה של ביטול להרגיש שאין אנו יודעים כלום, ורק הרבש"ע יודע מה שיהי', ואנו לא מבינים כלום, מה אנו ומה חיינו, וכו'. אמנם אם אנו הולכים בדברי הרב שיש לנו עבודה ברורה בתקופה הזו והיינו להסיר את חיבורנו למדיה וכן אם אנו תופסים שעי"ז אנו חיים להגאולה ולהעוה"ב, אז זה לכאורה מוליד חסרון בביטול האני, וגם מוליד גאוה, על שאנו תופסים שיש לנו הבנה ברורה בעבודתינו עכשיו, וא"כ כל דברי הרב על עבודתנו עכשיו לסלק עצמנו משער הנון דטומאה וכל המסתעף עמה לכאורה הוא סתירה לעבודת הביטול האני שלנו.
תודה רבה להרב שליט"א.

תשובה:

א. מיתוק הדין הוא שיגרום שעל ידי זה יתנתק אותו האדם. אולם אם אינו מתנתק, מתנגד לקבל המיתוק.

ב. "נקודה" טובה, סוד ניצוצות. הגאולה השלמה אינה בסוד "ניצוץ" אלא בסוד "אור", "אור חדש על ציון תאיר", והניצוץ הוא כמ"ש חז"ל במשל של פשתן שניצוץ אחד שורף את כל הפשתן ומכלה הרע. אולם נצרך גילוי של האור עצמו שממנו יוצא הניצוץ. כי הגאולה אינו במדרגת "ניצוץ" אלא במדרגת "אור".

ג. סור מרע – סילוק שער הנו"ן דקליפה – המדיה וכל ענפיה. עשה טוב – חיבור לשער הנו"ן שהוא תכלית הידיעה שלא נדע.