תודה על ההתייחסות. [#9660]

ג' חשון התשפ"א

שאלה:

ברוך השם שאפשר לקבל תשובה מכבוד הרב באימייל!

בכל התקופה שזכיתי לשמוע דא"ח מכבודו. לא זכיתי להתייחסות כה מפורטת ומנומקת... כמו באימייל.
בנוגע לתשובתו של הרב לחלק בין דביקות בסוד נזיר  שזה אריך - "אחדות" לבין דביקות בעתיק - א"ק - "אחד" ושזה למעלה מנזיר.
גם אם נקבל את דרכו של הרב בהבנת הדברים .. צריך להבין בעומק שנשמת המשיח ירדה לעולם הזה - עולם העשייה כדי להדבק במדרגה הכי עליונה באלוהות... על ידי העתקה 'מעשית' מז"א לאריך בסוד נדר נזיר ורק אז בקומת השערות "להישתאב בגופא דמלכא" - מלכות דא"ס - א"ק.
הדילוג והעתקה תתכן רק מז"א לאריך. בסוד נדר נזיר... אין שום דרך לדלג לשלב עתיק בלי נדר נזירות.
אין משיח בן דוד בלי משיח בן יוסף... כי פעולותו שמשיח בן דוד להכלל במדרגות משיח בן יוסף ותוך כדי להכליל אותו "באחד"- עתיק. יוסף הוא הא"ס עצמו- א"ק כידוע לבעלי רזא דרזין.
וזה מה ששבטים לא הבינו ומכרו אותו בעד נעלים...
בשורה התחתונה... - אין דרך להביא לתיקון עולם המעשי ואנושות בכללותו בלי מעשה נדר נזיר...
כל תורה של הרב בלבבי היא תורה פרטית שאיננה יכולה להביא לתיקון כללי. עם כל ההערצה לכבוד חכמתו.
אמנם כאשר נזיר נדבק לשערות שהם "בוקעים" ונשאבים למלכות דא"ק..
אז הוא נפטר כפשוטו ממש מקיום מעשי של מצות תפילין.. והוא נהיה "קרקפתא דלא מנח תפילין" מצד הקדושה.. והוא נהיה אחד עם מלכות דא"ס
ואז הוא באמת מעל שום מעשה כדברי הרב.
ואז הוא באמת יכול לתקן את ערב רב. ואנושות כולה...
מה שאנחנו מדברים זה סודי סודות ממש...
אמנם הוא צדיק, עויבד, וגם שקדן ולמדן...
אם רב יעיין היטב במה שאמרתי הרב יבין. שזה לא סותר למה שרב מבין... אלא אדרבה מחייב... כי זה הדביקות אמיתי לעולם שמעל המעשה... וסוד זה קראתי בקונטרס שלי.. סוד "מעשה שבת כלאחר יד"  "קרוב הדבר אליך מאוד בפיך ובלבבך לעשותו - דייקא.
(ורק אחרי זה יש כניסה לכללות סוד שער נון של נבואת משה רבינו.
לאפשר לעלות את הכלל ישראל ולתקן את הציונות מסיגי של ערב רב...
בסוד תורתו של הרב קוק.)

תשובה:

עתיק – סוד הדילוג.

אריך – סוד המשך של תהליך, ועולים לעתיק ע"י תהליך. וזהו בבחינת "בעתה" – תהליך.

מצד אריך אי אפשר לדלג, מצד עתיק אפשר. וזהו בבחינת "אחשינה", דילוג בזמן ודילוג במהות.

מבטך מצד אריך, ומבט התשובה מצד עתיק. ולכך זה טענו בחיטים והודה לו בשעורים.

ומצד כך כתב החזו"א, שאין דרכו לבוא במשא ומתן עם החכמים, כי יוצאים משורשים שונים, ותפיסות שונות.

הדרך הנכונה לכלול את כל השיטות יחדיו "בתפיסה", ולמעשה על כל אחד לנהוג לפי שורשו. אין רצוני לשנות לא את שורשי, ולא את שורשי זולתי.