שאלה:
לכבוד הרב שליט"א.
בספר מדרגת האדם (דף רמג) הובא, וז"ל: "שדבר ברור, אשר כל דרך האדם תלוי בציור". ובשיעור של הרב בעצמיות הנפש, תמימות, מבואר שאפשר לאדם להתבונן על אמונה בנקודה של 'מדה כנגד מדה', אבל האמונה בעצמה היא עדיין 'בחשבונות רבים'. אוכל לשאול מהרב להציג דוגמא קטנה כיצד התנהגות חיצונית של בעל-האמונה מתבטאת, בניגוד לגבי את השאינו בר-אמונה. וזה יוליד שאלה אחרת שמנקרת בתוכי, כיצד הייתה התנהגותו של אברהם אבינו ע"ה, בתוך ביתו של אביו תרח עובד ע"ז בסעודות שבת, ובמצוות שלו, ובכללות את התנהגותו בקיום התורה, נגד אביו בתמידית.
תודה רבה.
בספר מדרגת האדם (דף רמג) הובא, וז"ל: "שדבר ברור, אשר כל דרך האדם תלוי בציור". ובשיעור של הרב בעצמיות הנפש, תמימות, מבואר שאפשר לאדם להתבונן על אמונה בנקודה של 'מדה כנגד מדה', אבל האמונה בעצמה היא עדיין 'בחשבונות רבים'. אוכל לשאול מהרב להציג דוגמא קטנה כיצד התנהגות חיצונית של בעל-האמונה מתבטאת, בניגוד לגבי את השאינו בר-אמונה. וזה יוליד שאלה אחרת שמנקרת בתוכי, כיצד הייתה התנהגותו של אברהם אבינו ע"ה, בתוך ביתו של אביו תרח עובד ע"ז בסעודות שבת, ובמצוות שלו, ובכללות את התנהגותו בקיום התורה, נגד אביו בתמידית.
תודה רבה.
תשובה:
תשובה:
א. בעל אמונה מחפש מה המדה של הקב"ה המנהגת את פעולה זו, ולפ"ז איזה נקודה חסרה לו בהנהגת מדה זו.
ב. מחד עמד על קוצו של יו"ד בכל הקשור לעבודת בוראו בקיום רצונו בפועל. אולם מאידך כולו אהבה ונתינה לזולתו.
א. בעל אמונה מחפש מה המדה של הקב"ה המנהגת את פעולה זו, ולפ"ז איזה נקודה חסרה לו בהנהגת מדה זו.
ב. מחד עמד על קוצו של יו"ד בכל הקשור לעבודת בוראו בקיום רצונו בפועל. אולם מאידך כולו אהבה ונתינה לזולתו.
קטגוריות