שאלה:
שלום לכבוד הרב. כרגע אני מצליח להגיע להשקטה ורגיעה כזאת שאני יכול לא לחשוב על כלום ופשוט להיות נינוח לגמרי, וכן לפעמים יש הרגשה מאוד נעימה ומשחררת ע"י הנשימות וכו'. עכשיו רציתי לשאול איך מתקדמים עם השקטה כזאת לגילוי פנימי כדי להרגיש את פנימיות הנפש, ולהרגיש לאיזה כיוון היא נוטה. כי אני מרגיש שאני לא עוסק בדברים הנכונים לי, ואולי קצת מפספס את הייעוד אליו נשלחתי לעולם. אני יודע שהדברים שכתבתי קצת מפוזרים, אבל אשמח אם הרב יוכל לתת לי כיוון שאוכל באמת להתקדם איתו ולהגיע למקומות יותר ברורים. אשמח שבמידה והרב אומר איזה דבר כללי אם יוכל לתת דוגמא קטנה לצורך המחשה ובכדי שאדע שאני מבין נכון.
תודה רבה לרב על זמנו היקר שמשקיע בנו בציבור השואלים.
תודה רבה לרב על זמנו היקר שמשקיע בנו בציבור השואלים.
תשובה:
א. במקביל להשקטה נצרך לבנות מוחין רחבים ועמוקים בתלמוד תורה.
ב. השקט הוא נטיה להעדר, ויש צורך לנסות לחוש יש. מתוך אותו שקט עמוק יש להשקיף מהו "מציאות", ולאט לאט לנסות לחוש את המציאות. אין הכוונה להתבוננות אלא "הבטה שקטה" כאדם הרואה נוף ממרחק ואינו מביט אל הפרטים אלא כללות המראה. ממקום כולל זה שבנפש יש להשקיף ולהביט ולנסות לחוש את המציאות, הן המציאות הנבראת הכוללת, והן המציאות הפרטית (יש לבדוק להיכן הנפש נוטה), ואח"כ לחוש את המציאות המוחלטת, הוא ית"ש ואין בלתו.
ב. השקט הוא נטיה להעדר, ויש צורך לנסות לחוש יש. מתוך אותו שקט עמוק יש להשקיף מהו "מציאות", ולאט לאט לנסות לחוש את המציאות. אין הכוונה להתבוננות אלא "הבטה שקטה" כאדם הרואה נוף ממרחק ואינו מביט אל הפרטים אלא כללות המראה. ממקום כולל זה שבנפש יש להשקיף ולהביט ולנסות לחוש את המציאות, הן המציאות הנבראת הכוללת, והן המציאות הפרטית (יש לבדוק להיכן הנפש נוטה), ואח"כ לחוש את המציאות המוחלטת, הוא ית"ש ואין בלתו.
קטגוריות