שאלה:
לכבוד רבי ומורי שליט"א.
א. הרב הזכיר בשיעור של אבק, שכך שורש הבריאה, שכל מה שנברא יש בו מלחמה, והשאלה, בלי יצר הרע מה שייך מלחמה במקום הזה?
ב. הרב דימה בשיעור את השכינה ביניהם לאש אוכלה, השאלה מה הקשר בין אש לשכינה? בהמשך השיעור הרב אמר עוד בחינה לשכינה שהיה ספירת מלכות, ושוב מה הקשר בין אש לספירת מלכות? ומדוע האש עושה את האחדות?
ג. בהמשך השיעור הרב הסביר ששרש התורה היא אור וחושך משמשים בעירבוביא, ולכאו' איך זה קשור לזכר ונקבה של תחילת השיעור.
ד. ועוד אם יש קשר הרי לכאו' הנקבה זה רמז לחשך והרי תורה של חשך יותר גבוה, איך זה מתקשר.
ה. "אור וחושך בערבוביא", האם זה מאבק, מלחמה, או במקום שם זה מתפרש למציאות אחרת.
ו. הרב הסביר שהתאחדות בפרטים היא במקום שנקרא כסא הכבוד, והשאלה מה האור וחושך שנמצא בכסא הכבוד?
א. הרב הזכיר בשיעור של אבק, שכך שורש הבריאה, שכל מה שנברא יש בו מלחמה, והשאלה, בלי יצר הרע מה שייך מלחמה במקום הזה?
ב. הרב דימה בשיעור את השכינה ביניהם לאש אוכלה, השאלה מה הקשר בין אש לשכינה? בהמשך השיעור הרב אמר עוד בחינה לשכינה שהיה ספירת מלכות, ושוב מה הקשר בין אש לספירת מלכות? ומדוע האש עושה את האחדות?
ג. בהמשך השיעור הרב הסביר ששרש התורה היא אור וחושך משמשים בעירבוביא, ולכאו' איך זה קשור לזכר ונקבה של תחילת השיעור.
ד. ועוד אם יש קשר הרי לכאו' הנקבה זה רמז לחשך והרי תורה של חשך יותר גבוה, איך זה מתקשר.
ה. "אור וחושך בערבוביא", האם זה מאבק, מלחמה, או במקום שם זה מתפרש למציאות אחרת.
ו. הרב הסביר שהתאחדות בפרטים היא במקום שנקרא כסא הכבוד, והשאלה מה האור וחושך שנמצא בכסא הכבוד?
תשובה:
א. כוחות של קדושה שכל אחד רוצה לגבור, חסד על דין, ודין על חסד.
ב. נקבה יסוד האש, האש מכלה, ובתיקון מכלה את כח המפריד.
ג. זכר מלשון זך – אור. נקבה, חסר, חשך. נבראה מתוך שינה, שזמנו לילה, ולחשך קרא לילה.
ד. בשורש נקבה יותר גבוה מן הזכר, בחינת אשת חיל עטרת בעלה.
ה. במדרגה עליונה אחדות, תחתונה שורש למחלוקת.
ו. הכבוד, אור. כסא, לשון כיסוי, חשך.
ב. נקבה יסוד האש, האש מכלה, ובתיקון מכלה את כח המפריד.
ג. זכר מלשון זך – אור. נקבה, חסר, חשך. נבראה מתוך שינה, שזמנו לילה, ולחשך קרא לילה.
ד. בשורש נקבה יותר גבוה מן הזכר, בחינת אשת חיל עטרת בעלה.
ה. במדרגה עליונה אחדות, תחתונה שורש למחלוקת.
ו. הכבוד, אור. כסא, לשון כיסוי, חשך.
קטגוריות