שאלה:
כבוד הרב שלום וברכה. בשולחן ערוך אבן העזר (סימן א' סעיף ט') נפסק שנושא אדם כמה נשים וכו', ומ"מ נתנו חכמים עצה טובה שלא ישא אדם יותר מד' נשים וכו' עיי"ש. ורציתי להבין איך זה מסתדר עם מה שאמרו חז"ל שמכריזים על זיווגו של אדם ארבעים יום קודם יצירתו, האם הכריזו רק על אשה אחת שישא, או מכריזים אף על יותר מאשה אחת?
וכן, איך זה מסתדר עם דברי המקובלים שדיברו על שרשי הנשמות שהבעל והאשה מאותו שורש, האם זה רק באשתו הראשונה או גם בשאר נשים שישא על אשתו בחייה? תודה רבה.
וכן, איך זה מסתדר עם דברי המקובלים שדיברו על שרשי הנשמות שהבעל והאשה מאותו שורש, האם זה רק באשתו הראשונה או גם בשאר נשים שישא על אשתו בחייה? תודה רבה.
תשובה:
בשורש לכל אדם יש את זיווגו. אולם לאחר מכן נעשה התפרטות שנשמה אחת נחלקת לחלקים רבים. לדוגמא: ה' שמות לנפש, נפש רוח נשמה חיה ויחידה. ומתחלה היו מקושרים יחדיו ואח"כ נתפרטו. ויתכן שהנפש נמצאת בגוף זה, ורוח של אותה נפש בגוף אחר. וכן כל חלק יכול להתפרט לחלקים נוספים. נפש רוח נשמה חיה ויחידה שבנפש וכו'.
ולכך יתכן שזיוגו האמיתי נמצא בכמה נשים, נפש בלאה, ורוח ברחל וכדו'. ואם זוכה אזי הוא בבחינת "זיווגו בא אצלו", ואזי אפילו אם זיווגו רק חלק מן חלקי נפשה זוכה לשאר החלקים או באופן של עיבור או ניצוץ וכדו' כפי שנתבאר בספר הגלגולים ושער הגלגולים ועוד.
עצם שורש הנפש נקרא זיווג ראשון, והחלקים, כל חלק הוא זיווג שני, זיווג נוסף.
ולכך יתכן שזיוגו האמיתי נמצא בכמה נשים, נפש בלאה, ורוח ברחל וכדו'. ואם זוכה אזי הוא בבחינת "זיווגו בא אצלו", ואזי אפילו אם זיווגו רק חלק מן חלקי נפשה זוכה לשאר החלקים או באופן של עיבור או ניצוץ וכדו' כפי שנתבאר בספר הגלגולים ושער הגלגולים ועוד.
עצם שורש הנפש נקרא זיווג ראשון, והחלקים, כל חלק הוא זיווג שני, זיווג נוסף.
קטגוריות