שאלה:
שלום כבוד הרב,
מזה זמן מה אני מכוון בתפילה שמות הוויה הכלליות והפרטיות של החודש מנוקדות ועוד כוונות יחסית פשוטות ומצליח "לראות" לעיתים יותר ולעיתים פחות את שמות הקודש בברכות השונות (התפילה בעיניים עצומות). אני נמשך מאד ללמוד בשער הכוונות לרבינו האר"י, במיוחד להבין את התהליכים של מה פועל היום המסוים, וביחס לנקודת התפילה וכו, אבל כמעט מתייאש בראותי את ריבוי הפרטים והכוונות הנדרשות.
האם הכוונות הנ"ל פועלות משהו ביחס לתפילה רגילה שרק מכוונים לפשטות המילים?
האם הלימוד העמוק והיישום של כוונות האר"י נועד לבעלי השגה בלבד ומי שאינו כזה וינסה לכוון יכשל מראש או לא יפעל כלום או חמור יותר יכול להזיק?
או לחלופין זה יכול להיעשות הדרגתית צעד צעד עם עבודה מקבילה בזיכוך הרוחני?
כמדומני קראתי בספרי הרב או שמעתי משיעור הרב שהתקופה בה נמצאים משפיעה על העבודה ושבזמנינו יש עבודה אחרת מהכוונות כפי שהובאו בשער הכוונות?
(או שזו העבודה לא תהיה מוחלפת?)
תודה רבה
תשובה:
א. יש דרך כזו, וכך נהג הבן איש להורות לרבים בדרשותיו.
ב. זו מחלוקת עצומה בדברי רבותינו. ועצתם הייתה לכוון על דעת המכוונים האמיתיים.
ג. אור פנימי יותר זהו פשיטות לעומת יחוד שהוא חיבור.
העצמיות פשיטות – הלבוש חיבור, יחוד. וצריך שהעיקר יהא העצמיות – פשיטות, והיחוד לבוש.
קטגוריות