שאלה:
א. מה ההבדל אם יש, בסוגיה של תורה לשמה, בין שיטת הבעל התניא לבין שיטת הנפש החיים?
ב. האם יש הבדל באופן מעשי בין שתי שיטות האלו?
ב. האם יש הבדל באופן מעשי בין שתי שיטות האלו?
תשובה:
תשובה:
א. בעל התניא הגדיר את התורה כרצון וחכמה של הבורא, וכלבוש של הבורא. ובשעת עסקו מולבש פנים וחוץ גם מוקף וגם מקיף והוא באמצע. הנפש החיים הגדיר, שהדבקות היא ברצונו וחכמתו. הלכה רצונו, אגדה חכמתו.
ב. כן, כמה להשתמש באור מקיף, בשיטת חב"ד השימוש רב, מהטעם הנ"ל.
א. בעל התניא הגדיר את התורה כרצון וחכמה של הבורא, וכלבוש של הבורא. ובשעת עסקו מולבש פנים וחוץ גם מוקף וגם מקיף והוא באמצע. הנפש החיים הגדיר, שהדבקות היא ברצונו וחכמתו. הלכה רצונו, אגדה חכמתו.
ב. כן, כמה להשתמש באור מקיף, בשיטת חב"ד השימוש רב, מהטעם הנ"ל.
קטגוריות