שאלה:
שלום וברכה לכבוד הרב שליט"א.
בעניין בטחון בקב"ה בעניין פרנסה.
כשיש לאדם כסף "בצד" האם יש סיבה להימנע מלהוציא את הכסף כולו כדי לחסוך את הכסף לצרכים עתידיים, כגון השקעה, או להוצאות שמחה שמתקרבת וכדומה, או שמא עצם החיסכון והחשש שבעוד שנה לא יהיה לו כסף לקנות תפילין לבנו נוגד את הבטחון שהקב"ה יספק את צרכיו ברגע האמת, ועל האדם להשתמש בכסף חננו השם כרגע לדברים טובים עכשיו, ובמידה ויהיה לו צמצום מאוחר יותר, הרי זה היה קורה גם אם הוא כן היה חוסך?
יישר כח.
בעניין בטחון בקב"ה בעניין פרנסה.
כשיש לאדם כסף "בצד" האם יש סיבה להימנע מלהוציא את הכסף כולו כדי לחסוך את הכסף לצרכים עתידיים, כגון השקעה, או להוצאות שמחה שמתקרבת וכדומה, או שמא עצם החיסכון והחשש שבעוד שנה לא יהיה לו כסף לקנות תפילין לבנו נוגד את הבטחון שהקב"ה יספק את צרכיו ברגע האמת, ועל האדם להשתמש בכסף חננו השם כרגע לדברים טובים עכשיו, ובמידה ויהיה לו צמצום מאוחר יותר, הרי זה היה קורה גם אם הוא כן היה חוסך?
יישר כח.
תשובה:
תשובה: בטחון יש בו מדרגות לפנים מן מדרגות. ולכך לעולם הנידון מה מדרגתו של האדם, ולפ"ז איך לפעול למעשה. אם הנך בטוח, כלומר רגוע, ואין בלבך דאגה שמטרידה את מנוחתך, זהו הגילוי שביחס לאותו נידון הנך בוטח - ואם הנך טרוד ואינך שלו על אף שאתה משנן במחשבה ובפה את יסודות האמונה, ומ"מ אינך נרגע, אות הוא שדבר זה למעלה ממדרגתך.
ולכך בכל דבר יש לבדוק לפי הנ"ל. אולם יש לידע שפעמים האדם אינו בוטח, אלא חסר אחריות על עצמו או על בני ביתו, וזה אינו נובע כלל ממדרגת בטחון, אלא שלוות שוטים ואכזרים.
ולכך בכל דבר יש לבדוק לפי הנ"ל. אולם יש לידע שפעמים האדם אינו בוטח, אלא חסר אחריות על עצמו או על בני ביתו, וזה אינו נובע כלל ממדרגת בטחון, אלא שלוות שוטים ואכזרים.
קטגוריות