שאלה:
בסדרת השיעורים על הביטחון הרב מבאר שיש שני סוגי ביטחון, ואחד מהם הוא בטחון שהרצון שלי יתקיים, ושיש עיתים שיש להשתמש בזה. אולם הרב לא הרבה לבאר את הסוג הזה בסדרה ורציתי לשאול על הסוג הזה של הבטחון:
א. מה גדרו? כלומר באילו עניינים ניתן להשתמש בזה, עניניים גשמיים ורוחניים, בעולם הזה ואחריו? והאם זה דבר שאפשר להחזיק בו לאורך כל היום או רק בזמנים מסויימים?
ב. מהי נקודת המבט הזו?
ג. מכח מה מגיע הכח בנפש לבטוח שהרצון שלי יתקיים? ומהי הכוונה של "לשמה" שיש בעבודה הזו?
ד. מהי הדרך להגיע לזה, הכוונה מהם עיקרי הדברים שבלעדיהם לא יתכן להחזיק בביטחון, ומהי העצה לזה?
ה. מהם המונעים וכיצד ניתן להתגבר עליהם?
א. מה גדרו? כלומר באילו עניינים ניתן להשתמש בזה, עניניים גשמיים ורוחניים, בעולם הזה ואחריו? והאם זה דבר שאפשר להחזיק בו לאורך כל היום או רק בזמנים מסויימים?
ב. מהי נקודת המבט הזו?
ג. מכח מה מגיע הכח בנפש לבטוח שהרצון שלי יתקיים? ומהי הכוונה של "לשמה" שיש בעבודה הזו?
ד. מהי הדרך להגיע לזה, הכוונה מהם עיקרי הדברים שבלעדיהם לא יתכן להחזיק בביטחון, ומהי העצה לזה?
ה. מהם המונעים וכיצד ניתן להתגבר עליהם?
תשובה:
תשובה:
א. בכל ענין. על דרך כלל בזמנים מסויימים חוץ מיחידי סגולה ממש, שאצלם בטחון זה תדיר.
ב. שהקב"ה חקק בכח הבריאה חק שאם בוטחים בו זהו כח שמושך שפע בהכרח.
ג. אמונה שכך חקק הקב"ה, כנ"ל. אם בוטח לצורך עבודת ה' נקיה. ויתר על כן, מפני אמונה שניצוץ בורא נגלה בנברא. ולצורך כך בוטח שיתגלה ניצוץ זה.
ד. כח חיצוני עקשנות. כח פנימי של אמונה תמימה טהורה ונקיה.
ה. חוסר תקיפות עצמית וחוסר אמונה כנ"ל. ואידך זיל גמור.
א. בכל ענין. על דרך כלל בזמנים מסויימים חוץ מיחידי סגולה ממש, שאצלם בטחון זה תדיר.
ב. שהקב"ה חקק בכח הבריאה חק שאם בוטחים בו זהו כח שמושך שפע בהכרח.
ג. אמונה שכך חקק הקב"ה, כנ"ל. אם בוטח לצורך עבודת ה' נקיה. ויתר על כן, מפני אמונה שניצוץ בורא נגלה בנברא. ולצורך כך בוטח שיתגלה ניצוץ זה.
ד. כח חיצוני עקשנות. כח פנימי של אמונה תמימה טהורה ונקיה.
ה. חוסר תקיפות עצמית וחוסר אמונה כנ"ל. ואידך זיל גמור.
קטגוריות