203. עקרת בית שאינה מצליחה לאזן את זמנה במטלות הבית [#4925]

ט"ו כסלו התש"פ

שאלה:

אני אמא לשמנה ילדים, מתינוק עד בן בישיבה גדולה, שלא יוצאת לעבוד. בעלי לומד ג' סדרים בכולל ועובד שעתים ביום. בעלי מרגיש לחץ גדול מהכולל שלו (שמאד מלחיץ עם מבחנים, אבל הוא נהנה מזה). בעלי שונא את עבודתו, והרבה חלקים של העבודה הם דברים שאני טובה בהם, כגון כתיבה, וכו'. אני יכולה לעבוד בשבילו מהבית (כי אני מאד לא רוצה לעזוב את הילדים וללכת למשרד, ואני לא אוהבת לעבוד במשרד), אבל אני מוצאת שאני פשוט לא יכולה לאזן את הזמן שלי בין כל מה שמוטל עלי.
אני גם מאמינה שזה מאד מאד חשוב להשקיע הרבה זמן עם הילדים שלי ולהיות מאד מסורה להם (דבר שהרגשתי תמיד שהיה חסר לי בילדותי). ובנוסף, יש אין סוף עבודה בתוך הבית! אני לא יודעת איך לאזן הכל בצורה הראויה. כאשר אני עובדת בשביל בעלי העבודה בתוך הבית לא נשלמת, אני מוצאת שהדרך היחידה שאני יכולה לנהל את הבית בצורה חלקה, ולהיות שם בשביל כולם ושהבית יהיה מסודר, זה אם אני ישנה ארבע-חמש שעות בלילה, וזה לגמרי לא מספיק שעות בשבילי, אבל אם זה מה שאני אמורה לעשות, אז אני יכולה לעשות את זה, ואני יעשה את זה. אני מוצאת שכשאני ישנה כ"כ מעט המח שלי לא עובד, אבל בגלל שרוב הדברים שאני צריכה לעשות הם פעולות מעשיות, איך שהוא אני יכולה לעשות אותם. אני מקוה שהשאלה ברורה מספיק.

תשובה:

כפי הנראה נצרכת עצה מעשית איך לנהל את הבית בצורה יותר יעילה הצורכת פחות זמן. אין למעט בשעות השינה כי דבר זה יחליש את הכוחות של המעשה וצלילות הדעת, ויתר על כן את השמחה.
למעשה ראוי לפנות לגורם שידריך באופן מעשי איך עושים דברים יותר בזריזות ויעילות. יתכן שהקושי נובע ממידת העצלות שעושים דברים לאט, או מחוסר סדר נפשי ומעשי, או מהעדר חכמת ונסיון חיים איך לעשות דברים ביעילות.