274. נסיון גדול ביום גדול – זה לעומת זה [#4996]

ט"ו כסלו התש"פ

שאלה:

באופן כללי אני מאוד משתדל וב"ה יש סיעתא דשמיא ושיפור עם הזמן בשמירה על המחשבה, ובכלל על העיניים ועל ענייני הקדושה במידת האפשר בסביבתי. וברוך ה' תקופה די ארוכה אולי שנה או קרוב לשנה ב"ה הייתי שמור מכל דבר רע בלילה (מה שהיה קורה מדי פעם ולעיתים תכופות יותר בעבר). ועכשיו עיקר השאלה שלי היא שדווקא לאחרונה בחג הסוכות בשבת קודש שהשנה יוסף הצדיק היה האושפיזא של אותו יום, דוקא ביום הזה שגם התפללתי שנזכה בע"ה לתיקון השלם בעניין, בזכות יוסף הצדיק, ובשינה בסוכה לאחר קריאת שמע שעל המיטה לאחר מס' שעות שינה לצערי חלמתי חלום שאינו ראוי כ"כ והתעוררתי.
באמת מה שהכי מטריד אותי מכל הענין, זה העיתוי, ודוקא בשינה בסוכה ביום של יוסף הצדיק, ודוקא בתקופה שב"ה כמעט נקייה מהרהורים (הכוונה שאף אם מופיעים מצליח יחסית בקלות להעבירם ממני), דוקא כעת הגיע אלי מקרה שכזה. אני פשוט רוצה שאם הרב יוכל לתת לי כיוון למה זה בא דווקא כעת כי משום מה אני חושב שכנראה דווקא העיתוי הזה רומז למשהו, אני צודק או שזה פרי הדמיון, תודה מראש.

תשובה:

יסוד מוסד שזה לעומת זה עשה האלקים. וכשמתגלה זמן שמאיר בו אור עליון, כנגדו באותו זמן יש התנגדות הפוכה.
ולפיכך ביום התגלות מדתו של יוסף, מחד יש את קדושתו, ומאידך את שורש הפגם של ו"ויופוזו מבין זרועי ידיו".
וזו הוראה שהנסיון נעשה שורשי יותר, ולכך הנסיון אינו רק במקרה הפרטי של הנפש לפי מדרגתה, אלא במקום עליון של מהות הזמן. והרי שנסיון זה מורה שיש בכך עליה, ועתה הנסיון במקום גבוה יותר בשורש הארת הזמן.