376. נשים הממעטות לדבר – סיבת הדבר [#5100]

ט"ו כסלו התש"פ

שאלה:

יש נשים שהן פחות מדברות וזה בא מכח שהם יותר שכליות, יותר מעניין אותם דברים שכליים, זה אומר שהלב שלה פחות פתוח ולכן השיחה שלה באה פחות מהלב?

תשובה:

בלשון כללית מאוד, הסיבה שיש לאשה יותר כח של דיבור, כשמחלקים את צורת אדם מול אשה, זכר מול נקבה, אצל הזכר המחשבה יותר חזקה ולכן הדיבור יותר מועט, אצל האשה הלב יותר חזק והמחשבה יותר חלשה ולכן הדיבור יותר חזק. ככל שהאדם מכניס יותר מחשבה לדיבור אז הדיבור הולך ומצטמצם, זו ההגדרה הכללית בין זכר ונקבה. יש זכרים שדומים יותר לנקבות, ויש נקבות שדומות יותר לזכרים, בטבע הנפשי שלהם. מצד כך זה לא מתגלה רק בדיבור, אלא זה מתגלה גם באופן כללי, שהם לומדות יותר, ומחפשות דברים עמוקים יותר, וכן על זה הדרך, כי בכל כלל יש יוצא מן הכלל. ולכך יש גברים שהם שונים ויש נשים שהם ג"כ שונות, ואותם מיעוט של נשים שהם חושבות יותר אזי כח הדיבור שלהם לפעמים הולך ומוקטן. אבל בסוף היא תישאר אשה, ועדיין היחס של הדיבור שלה, יהיה מסויים בתוך האשה.
כמו כן, צריך לבדוק אם מיעוט הדיבור נובע מחולשה בהמית שקשה לאדם לדבר, או שזה נובע מעומק פנימי שהוא הגורם. ואם כך, לפעמים זה מעלה, אבל סוף כל סוף בתור אשה ואמא בבית לפעמים צריך להגיע לאיזושהי גמישות, כי החיים יותר מורכבים מהתכונה הפרטית של העומק שלה כרגע.