571. גדר האיסור והריחוק משימוש ב”אינטרנט” [#5356]

י"ז כסלו התש"פ

שאלה:

לכבוד הרב שליט"א.
האם האינטרנט וטכנולוגיה וכיוצ"ב הויין רע בעצם עצמותן או לא?
הרי מצד אחד דבר שכולל בתוכו כ"כ רע לכאורה הוי סימן על עצמותו, אבל מצד שני עצם האינטרנט וכו' לולא הסכנות הכרוכות בהשתמשותן היו נראין כבעלי תועלת רב בין בעבודת השם, בין בעניני דעלמא (ולדוגמא אוצר החכמה שהגם שאינו ע"י אינטרנט מ"מ הוא במחשב, וכמעט אין שינוי בהרגש אם היה האוצר החכמה מחובר לאינטרנט או לא).
ועוד, הרי אפי' מי שאינו משתמש באינטרנט באופן ישיר, מ"מ הרי הוא נהנה ממנו אפי' בעבודת ה' בדרך אגב (כגון ספרים שנדפסו שנסתייעו בהאינטרנט להדפיסם ולהפיצם). ואם הוא רע בעצם איך יכול לצאת ממנו טוב, וגם אנו איננו מפרישין עצמנו מלהנות מהתועליות הנ"ל (וכן הרבה ממון שאנשים תורמים למוסדות התורה ועוד מרוויחים ע"י האינטרנט).
אני שואל הנ"ל משום שהרבה יותר קל לי להתרחק מאינטרנט (הכוונה להדברים של "רשות" ו"מצוה" שבאינטרנט), אם הוא מתיישב על לבי למה או אם הוא רע בעצם, אם הבנתי שורש ההתרחקות אם הוא בעיקר משום סייג או טעם אחר או בעצם.
יישר כח גדול, ותודה רבה על כל התשובות הקודמות שסייעו לי ולנו בעבודת ה' ית'.

תשובה:

בזמן זה שקרוב לאחרית הימים ממש נגלה כח האחד. בקדושה זהו אור של ה' אחד ושמו אחד, שיתגלה בשלמות במהרה.
לעומת כך כח זה השתא נגלה אף בקלקול ביתר תוקף והוא כח ה"מדיה" שמחברת ומקשרת את כל העולם כולו ממש. ומצד כך מחברת את הכל, את הקדושה והטומאה כולה כמעט ללא יוצא מן הכלל. והוא הוא הערב רב הגדול ביותר. ואין לך קליפת ערב רב גדולה מזו. ולכך יש להתרחק ממנה עד הקצה האחרון האפשרי.