שאלה:
מצינו בענין הבטחון (אגרת הקודש י"א, ועוד), שתכלית הייסורים שאדם יאמין ויבטח שהקב"ה עושה זאת, ואין רע בעצם, ואז עצם הבטחון של האדם, הוא יגלה את טובת הייסורים בגשמיות ממש. מאידך מצינו שאדם צריך לבדוק באיזה עניין מגיעים לו הייסורים, ושם יש משהו שצריך לתקן (מחמת חטאי נעורים או מידה מקולקלת), ובתיקון הדבר תתגלה הטובה בפועל.
מהו היחס בין ב' עבודות הללו?
מהו היחס בין ב' עבודות הללו?
תשובה:
החלק שבו שורה אור האמונה בנפש בבהירות מאמין ובוטח שכל מאן דעביד רחמנא לטב עביד. החלק שבו אור האמונה אינו בבהירות עליו לפשפש במעשיו מדוע זה בא עליו.
יתר על כן אף החלק המאמין, מאמין שזה לטובה אולם מדוע באה הטובה בדרך של יסורים ולא בדרך נעימה וקלה, וע"ז צריך לפשפש במעשיו.
יתר על כן אף החלק המאמין, מאמין שזה לטובה אולם מדוע באה הטובה בדרך של יסורים ולא בדרך נעימה וקלה, וע"ז צריך לפשפש במעשיו.
קטגוריות