שאלה:
לכבוד מו"ר שליט"א
יישר כוחכם על הסידרה החדשה "ארבעה יסודות שורשי התנועות הנפשיות".
רציתי לשאול האם מספר וסדר הדוגמאות של המידות שנתן הרב לכל יסוד (כגון ביסוד האש - חלל, מיתה, כו') היו בדוקא (למשל ביסוד האש עשר מידות כנגד י' ספירות, וברוח י"ב כנגד י"ב גבולי אלכסון) או שלא בדוקא ובעצם יכולין להוסיף כהנה וכהנה.
עוד רציתי לדעת איך מגדירים בלשון של קבלה החילוק בין מה שנתבאר בסידרה הנ"ל לסידרה הקודמת "ארבעה יסודות הדרכה מעשית", האם הראשונה הוא החכמה של המדה והשני בינה כו'?
תשובה:
א. לאו דוקא.
ב. סדרת שורשי התנועות באה לברר את שורש התנועה, כלשונה, ולברר עולם של תנועות.
סדרת הדרכה מעשית באה לברר איך זה מתגלה כמדה, וכיצד לתקנה למעשה, הדרכה מעשית.
קטגוריות