דביקות [#5918]

י"ב אדר התש"פ

שאלה:

שאלה לרב,

שמעתי רב מדבר על רופא לא יהודי שהוא למד על רופא המשתמש בטכניקה במוחו של לעבור במהירות מנקודה לנקודה - לעבור מנקודה לנקודה מהר מאוד להגיע למצב של "בלתי מוגבל ריפוי אנרגיה כאשר הכל הוא אחד, הוא משתמש אז בידיו כדי לתעל כל" זרימת "אנרגיה שהוא השיג ב"מקום" זה לריפוי, בטענה שיש לו הוכחה מדעית לריפוי סרטן בבעלי חיים בשיטה זו.

הרב זה תיאר את תרגול הרופאים הזה כשיטה להשגת מקום של דביקות וכל מה שהוא משיג או משיג מהמתודולוגיה הזו כמושג מהדביקות .חקרתי את הרב שדיבר על שיטות הרופאים הללו והתייחס אליהם כ" דביקות", הייתי תחת הרושם ש דביקות זה משהו שיהודי יכול לחוות כשהוא ניגש לרמות הנשמה הגבוהות יותר כמו חיה ויחידה. הרושם שלי היה תמיד שרק ליהודי יש רמות נשמה גבוהות יותר של נשמה, חיה ויחידה - חשבתי שלגויים יש רק את הרמות הנמוכות יותר של נפש ורוח - ולכן רק יהודי יכול להגיע לרמות של דביקות עם השם דרך גישה ל רמות נשמות גבוהות יותר.

הרב זה אמר כי לכל בני האדם אפילו הגויים יש את כל דרגות הנפש וכי הגויים אכן יכולים להגיע לרמות של דביקות. האם הם יכולים לרב בבקשה להסביר האם לגויים יש דרגות נשמה של נשמה חיה ויחידה והאם הם אכן יכולים להגיע למצב של דביקות

תשובה:

יש להם את הדרגות הללו, אולם במדרגת קליפת נגה, כמ"ש בעץ חיים, ונתבאר בתחילת ספר התניא.

ולכך יש להם דבקות בה' אולם דרך קליפה זו.

ןבעןמק יש נפש, רוח, נשמה, חיה, יחידה, דקדושה, קדליפת נגה, וג' קליפות הטמאות.