פרישה משימוש ב’מדיה’ עבור בעיות קשב וריכוז במקום הפסד כספי [#6479]

ד' אייר התש"פ

שאלה:

ראשית רציתי להודות לרב שליט”א על האור הנפלא שהרב מוריד בשעורים, ורציתי לברר מספר ענינים.
א. שאלתי את הרב בקשר לאינטרנט המסונן, והרב אמר להוציא ולא להשתמש וגם לא על מנת לשמוע שיעורי תורה. ובאותו הזמן ששאלתי את הרב באופן אישי הייתי קצת לחוץ ולא הסברתי את עצמי כמו שצריך, יש לי הרבה קשיים עם אחד הבנים, ולבן השני שלי שכיום הוא בן שתים עשרה יש בעיות של קשב וריכוז ו"היפרקטיביות", ולכן קשה לו מאד לשבת וללמוד. ואני ניסיתי לעזור לו בכל מיני אופנים אבל ללא הצלחה. מישהו לפני כחודשים ספר לי על אימון מוחי שנקרא "אטנגו", שהוא ראה עם זה הרבה הצלחה, וזה מסייע לקשב וריכוז, ובעיות זכרון, וזה הוכח כיעיל מאד ומוכר גם במוסדות החינוך, והתוצאות מדברות בעד עצמם, זה כולל מבחנים ואנשי מקצוע.

רכשתי את זה, ומדובר בתוכנה של אלפי שקלים, ואי אפשר לבטל את זה. הבעיה שחייב אינטרנט כדי להשתמש בזה, כמובן שמדובר באינטרנט ברמת סינון מאד גבוהה, האם בדיעבד במצב הנתון יהיה אפשר להשתמש בזה, או גם במקרה הנוכחי על אף ההפסד הכספי ועל אף ההפסד הגדול יותר שאני לא רואה לו פתרון שזה הקושי הלמודי של הבן שיכול להשליך מאד על המצב הרוחני ?
ב. לגבי הבית, במצב של היום הבנות לא יכולות ללכת לשעורי תורה, וללמוד ולהתחזק לבד על ידי קריאה זה לא כל כך פועל, האם במקרה הזה כדי לתת להם לשמוע שעורי תורה שנמצאים באתר הידברות וכדומה כדי שיתחזקו, האם הם באופן יחסי בגדר של מטהר את הרחוקים ?
ג. האם בתקופה הזו שאי אפשר לדעת מה יולד יום, וכן לא יודעים מה יהיה לגבי הבנקים, האם כדי להוציא את החסכונות של הילדים שנמצאים בבנקים ?

תשובה:

א. ההפסד הכספי אינו שיקול כלל, מה הם כמה אלפי שקלים ביחס לטוהר הנשמה.

במקרה צורך רפואי שאין אפשרות כלל ראוי לחפש מקום חוץ לבית שיעשה הדבר.

וכן שהחיבור יהא אך ורק לדבר זה בפרטות, ותו לא, ללא שום הוראת היתר כלל.

ב. בשום אופן אין להאיר הנפש ע"י אבי אבות הטומאה.

ג. "ואני בתומי אלך כגמול עלי אמו". ראוי שלפחות חלק ילווה לזקוקים לכך.