השכר לאלו שעזבו את החיבור למדיה ואלו שלא היה כלל חיבור [#6628]

ט' אייר התש"פ

שאלה:

לכבוד הרב שליט"א,
א)אני שומע וגם אני מכיר אישית אלו שהיה להם מכשיר חכם ברשותם (או משום ששמעו להתעוררות באסיפות שהיו כאן באמריקא בשנים האחרונות על עניני הסכנות שבטכנולויגיה, או משום שהתעוררו מאחרים שעזבו לגמרי את ה"מכשיר החכם" שלהם, או משום שהחליטו בעצמם לעשות כן משום שהיו רואים את הירידות שהיה להם על ידו), האם ניתן לומר על בני אדם אלו שכבר יצאו משער הנו"ן דטומאה של המדיה הטמאה, ובפרט אם לאחר כן לא היה להם עוד שום שייכות כלל למדיה ואינטרנט?
ב)והשאלה קאי גם על אלה שעזבו את המכשיר שלהם אבל עדיין הם משתמשים בהאינטרנט בביתם, שאע"פ שהם מחוברים לשער הנו"ן דטומאה בביתם, אבל מ"מ יצאו מכל החיבור לטומאה שהיה להן ע"י המכשיר החכם שלהן? וכן להיפוך, אותם שהסירו את האינטרנט מביתם אבל עדיין יש להם מכשיר חכם עם סינון (ויש שלא מכניסים את המכשיר חכם לביתם ומשאירים אותו בהמכונית שלהם), האם באופן מסוים כבר יצאו משער הנו"ן דטומאה של האינטרנט?
ג)ולכאורה יש שכר גדול שאין לשער ואין לתאר, לאלו שעזב לגמרי את האינטרנט והמכשיר החכם וכל החיבור למדיה, וכמו שאמרו חז"ל שבמקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים עומדים, ומשום שהקב"ה נותן שכר לכל אדם לפום צערא אגרא דיליה. וא"כ מה עם כל אלו שברוך השם אין להם שום אינטרנט או מכשיר חכם, כגון המשפחות של הבני תורה האמיתיים – איך אנחנו יכולים להגיע לאותו שכר הגדול שיש לאלו שעזבו את החיבור שלהם להמדיה? ע"י הרצון להסכים על כך ובהתבוננות שאשרינו מה טוב חלקינו ואשרי גורלנו?

תשובה:

ישנה יציאה גמורה וישנה יציאה בבחינת אין ולאו ורפיא בידיה. ומדת אין ולאו, היחסיות בין האין והלאו תלויה כמובן במידת אחיזתו בדבר.

השכר הוא אור הגנוז, ואפשר להשיג הן ע"י פרישות מנו"ן שערי טומאה, והן ע"י חיבור עצמי במסירות נפש אליו ית"ש ואל תורתו.