שאלה:
שלום לרב,
לאחרונה יוצא לי הרבה לשמוע בעיקר בחסידות על עניין של בריאת מציאות, למיטב הבנתי הנברא ברגע שאומר מה הוא רוצה ומצייר לעצמו תמונת עתיד שונה מהמציאות זה כאילו שהוא מתנגד ל-ה' (מתווכח עם המציאות שכבר עכשיו טוב) ובכדי לברוא ולעצב מציאות (תנוע עוז ל-ה') צריך להיות נוכח ברגע זה ולעקוב אחר הרצון ההווייתי (עצם הוויתו) אשמח אם הרב יוכל לעשות קצת סדר בכל הנושא כי יש הרבה אנשים שרוצים לשנות את המציאות ולמשוך יותר שפע.. אז איך עושים זאת נכון. בתודה מראש
תשובה:
דבר זה נתבאר בבלבבי חלק ז', מאמר אמונה ותפלה.
ובקצרה. יש כח בנפש של נקבה – מקבל את רצון הבורא, שעשני כרצונו. והוא בבחינת ואמונתך בלילות. אמונה שעתה הכל טוב.
ויש כח בנפש של זכר, פועל, והוא רוצה כרצונו, לשנות כפי רצונו. והכח לשנות נחלק לב'. א. מעשה בפועל, יצא אדם לפועלו. ב. תפלה. החלק הראשון הוא תולדה של חטא. החלק השני הוא רצונו ית"ש שינתן ביד האדם בחירה. בחירה בין מצוה לעבירה. ובשורש בחירה אם לקבל את רצון ה' ע"י אמונה או לשנות ע"י תפלה. והיינו שאדם תופס שעתה אינו טוב שלם ורוצה טוב שלם ומתפלל עליו, וזהו בחירה בין טוב לשאינו טוב. בבחינת לא טוב היות האדם לבדו, אולם לא נאמר בו לשון רע, כי אינו בחירה בין טוב לרע, אלא בין טוב ללא טוב.
ובעומק הוא בחירה בין טוב לטוב מאוד.
קטגוריות