שאלה:
א) האם מלחמת גוג ומגוג הוא מלחמת עמלק על ה' או שהוא מלחמה אחרת?
ב) ומה מהותה של מרידה האחרונה הזו על הרבש"ע (הן מלחמת גוג ומגוג הן מלחמת עמלק)?
ג) מהו ענינה של גוג, ומה ענינה של מגוג?
ד) מה הענין שגוג או מגוג זוכים לקבורה? האם הם (או אחד מהם) עתידים לעשות תשובה קודם מיתתם?
ה) האם המחיית העמלק תתקיים בעולם קודם משיח או אחר משיח?
ו) הרב מסביר שמשנת תש"ס התגבר כח העמלק בעולם, היאך מצינו זאת בפועל? האם זה היה הגברות טומאת המדיה בעולם?
ז) קליפת עמלק הוא "כוחי ועוצם ידי", שהוא לכאורה שייך יותר למדינות ישראל, מדינת אמריקא, מדינת רוסיא, מדינת קוריה צפון, ומדינת סין, שכל מדינות אלו הם החזקים בעולם וכל אלו מדינות מתגאים מאד בכוחם. האם כל אלו ענף מעמלק?
ח) האם הניצוח של אמריקא על גרמניא בהשואה היה ביטול באופן מה של עמלק, כיון שגרממיא הוא עמלק? נראה להעולם (וליהודים בפרט) שאמריקא היו ה"טובים" שנצחו על ה"רעים", גרממיה ואיטליא ורוסיא, ואם כן, נמצא שאמריקא לא היה שייך לעמלק כיון שהם גופא לחמו בעמלק. או שאמריקא עשו זאת רק לטובתם וא"כ עדיין אמריקא שייך לעמלק כיון שהם "כוחי ועוצם ידי"?
ט) וכן מהות עמלק הוא ליצנות, וא"כ אפשר לומר שכל הטומאה בעולם וכל האומות "מתלוצצים" מהרבש"ע ע"י שהם סוברים שאינם צריכים את הרבש"ע ושהעיקר הוא רדיפת ההנאה וכבוד האדם, חיים של "אני", וזהו גופא הכח של עמלק שמתלוצץ מהרבש"ע, הם אומרים שהאדם הוא העיקר (הראשית) ולא הרבש"ע, וא"כ אם זה נכון אז כל האומות הם הכח של עמלק בעולם?
תודה רבה להרב
תשובה:
א. בשורש על ה', בענף על ישראל, כמלחמת עמלק. אלא שכולל את כללות האומות. עמלק רוח, גוג ומגוג עפר, כלי שכולל הכל.
ב. מרידה בכל הצדדים.
ג. כנ"ל אות ב'.
ד. הם כנגד יסוד העפר, כלי, כנ"ל. ולכך נטמנים באותו עפר, קבורה.
ה. איני יודע מקור ושורש. אולם אורו של משיח נלחם כבר עתה בהם.
ולכאורה הם באים כאחת, כילוי עמלק וגילוי משיח בפועל לגמרי.
ו. כן.
ז. בחו"ל ענף עמלק, בארץ ישראל, ערב רב כולו.
ח. עמלק נלחם בתוך עצמו. וחלקו מלחמה של עשו וישמעאל.
ט. בשורש כולם כלולים בעמלק כל אחד לפי בחינתו.
קטגוריות