גאולה [#8913]

ט"ו אלול התש"פ

שאלה:

שלום כבוד הרב,
1.הגר''א אומר שמזמור כ בתהילים יש בו שבעים תיבות כנגד שבעים שנות חבלי משיח שהם ימי צרה ,לפי איך שאני מבין מהרב אנו קרובים לגאולה אך בעשרות שנים האחרונות לא היו כאלו צרות גדולות בכל שנה ומהשואה כבר עבר שבעים שנה?

2.שמעתי שיש תאריך כמו איזה צופן לגאון מתי תהיה הגאולה האם זה נכון? הרי הרב אמר שהקץ זה אף אחד לא יודע "לליבי לא גיליתי"?

3.בגלל שאנו בתקופה כזו שקרובים לסוף ולפני הסוף אומר הגר"א שיהיו צרות רבות כמו חושך ואז יום וכמו אישה הרה וכו' כיצד האדם צריך להיות מבחינה השאיפות בלימוד התורה מבחינת שלא יספיק הרבה? האם יש סייעתא דשמיא בלימוד התורה בתקופה זו ? ועל מה צריך האגם לעבוד בתקופה זו?
אני מעוניין לעבור ישיבה מקום שהרמה שם יותר מתקדמת מקום שאני אגדל יותר בתורה יותר יבנה את עצמי בלימוד וכו' כי היכן שאני נמצא הרמה נמוכה ואני מקווה שיהיה לי שם טוב אבל זה דורש מסירות ואני מרגיש שזה שיש את כל התקופה זה מונע ממני מלעבור כי כבר אנו רגע לפני הסוף (ןגם אני לא יודע אם בפועל אני אהיה מרוצה שם, אני מקווה מאוד שכן),מה לעשות?

תורה רבה

תשובה:

א. משיח בא בהיסח הדעת כמ"ש חז"ל שלשה באים בהיסח הדעת.

והיינו שזו מהותו, למעלה מטעם ודעת. ולכך כל החשבונות שכתבו רבותינו כולם אמת. ובמקום שמסתיים החשבון שם הארת משיח.

ב. כנ"ל אות א'. ובדקות יותר כמ"ש הגר"א באמרי נעם על ברכות, שיש גאולה בסוד משיח בן יוס, והוא בבחינת אחשינה, ושם כל החשבונות, בבחינת אין נבון וחכם כמוך. ויש גאולה בסוד משיח בן דוד, וזה בעיתה. ועת זו לא נגלה.

ג. כן. מאיר אורו של משיח באור רב. על חיבור עמוק פנימי.

ללמוד היכן שיותר טוב עבורך בלי חשבונות אלו.