שאלה:
שלום לכבוד הרב שליטא וכט"ס,
תזכו לשנים רבות נעימות וטובות,
השאלה כך:
מצד התגלות הבורא מעל ראש האדם (וכמש בשו"ע בהל' תפי')
שאלנו בפעם קודמת את הרב האם גלוי זה חיצוני או פנימי לאדם.
בהמשך לשאלה זו,
1. איך נקראת הנקודה הנל, מצד שמותיו ית'. ראינו מה שמובא בסירודי עדות המזרח לפני תפילת שחרית בשם רבינו יוסף חיים צורת אדם, האם על נקודה מין אלו ההארות מדובר? או שמא מה שמובא שם דברים נשגבים וק' יותר.
2. עוד נראה כי יש גלוי נוסף, מה שבשורש העבודה של אדם מול הבורא, מה כבוד הרב לימד אותנו בעבודה ש האדם נברא ויש בורא שבראו, כמובן שבעבר ברא אותו אבל גם כעת בהווה מתמיד להחיותו לקיימו כל רגע, בכך מתגלה הבורא אצל האדם, משם ניתן גם לינוק כח חיות גדולה מאוד, וכמדומה שהרב כינה זו פעם, הוויה מתמדת,
א. לגבי נקודה זו קשה לי להבחין בדיוק היכן היא נמצאת, האם בלב או במח,
ב. האם יש לכך שם מצד שמותיו יתברך? וכנל בצורת אדם המובאת בשם הבן איש חי בסידורי עדות המזרח.
3. יצא לנו שבתפילת העמידה משתמשים בשתי הארות הנל כך, לפחות לפי מדרגתינו השתא,
ב ג ראשונות שבח לכוון להתגלות מעל ראשו בחינה של התבטלות, ובכל ג אחרונות הודאה.
ובאמצעיות כך: בתוכן כל הברכות האמצעיות לכוון כלפי אותה נק הויה מתמדת. משם להמשיך האור, ובחתימתן שיש בהן דוגמאת הודאה שוב כלפי הארה מעל לראש,
נכון?
ג. השאלה הקשה יותר, הרי ברור שכשם שהיו אלן הנקודות בהעלם, כך גם היום ישנן נקודות שעוד לא התגלו, וברור שגם איתם יש עבודה, אם כן חסרות כעת, איך אפשר לעשות מה שמכונה "חצי עבודה".
ד. כיצד להמשיך הלאה לגלות עוד הארות?
ישר כח לכבוד הרב. מצפים לגאולה הקרובה עד מאוד, בימינו אמן.
תשובה:
- ישראל אשר בך "אתפאר", "פאר".
- א. גם וגם. הרגשת חיות, בלב. חידושי תורה כמעיין נובע, במח.
ב. בשורש "אלהים חיים", לתתא "אל חי".
- אופן אחד של כוונה. לא הסדר הפשוט ברבותינו.
עבודה לפי ערכו זהו שלמות בערכו.
כדאי ללמוד הדברים באופן מסודר בדברי רבותינו, ולהתבונן ולהכיר היכן מתגלים באדם באופן חושי.
קטגוריות