שאלה:
שלום כבוד הרב
המשך שאלה 9567,
לא הבנתי את תשובת הרב מדוע נ''ך נחשב ללימוד תורה הרי כל השית אלפי שנין רמוז באורייתא כפי שהרב עצמו כתב אז מיוחד בהם,אני יודע שהם נכתבו ע''י נביאים אך עדיין לא התברר מדוע זה חלק מעסק התורה? מה יש בכל תיבה שהופך אותו לחלק ממצוות ת''ת?
תודה רבה
תשובה:
נכון הדבר, "בעומק" כל דבר הוא תורה. כי אסתכל באורייתא וברא עלמא, ולכך כל חלק מעלמא הוא גילוי של תורה, ואשרי הזוכה לכך.
אולם יש חלק של עלמא שנגלה מן התורה, ויש חלק שנשאר במדרגת תורה עצמה, כי התורה כולה נתנה לנו ע"י "נבואה", נבואת משה שהוא אב ואדון לנביאים. ולכך כל "נבואה" הוא המשך הארה זו. ונבואה שנצרכה לדורות נכתבה, והיא המשך נבואת התורה, ולכך יש לה דין של מעין התורה עצמה.
יתר על כן, כל מה שעתיד תלמיד ותיק לחדש נאמר למשה בסיני, ולכך כל חידוש הוא תורה שנכללה בקבלת משה, אף אם אינה נבואה. וכבר אמרו (ב"ב, יב, ע"א) חכם עדיף מנביא.
קטגוריות