#9 הבנת הנפש [#9898]

ט"ו חשון התשפ"א

שאלה:

המשך שאלה 9801

שלום לכבוד הרב,

קודם תודה על כל הבהירות שהבאת לי בשאלה הזו.

נשאר לי רק פרט אחד שלא הבנתי.
שאלתי את הרב על הויה המתראה כאחד אחדות ופרטות, האם היא נקראת בכתבי חב"ד עצמות א"ס או שמא עצמות א"ס, סובב וממלא הם התראויות של אותה הויה? הרב ענה לי אור א"ס אבל אור א"ס בכתבים נקרא גם עצמות וגם סובב, אשמח אם תוכל לחדד לי לפי כתבי חב"ד האם זה עצמות א"ס או שגם עצמות הוא חלק מההתראויות של אותה הויה.
תודה!

תשובה:

כפי שידוע לי בכתבי חב"ד אין יחס ישיר להנ"ל.

השורש בעצמות א"ס, ומשם נמשך עד רדל"א, ג"ר דעתיק, ששם הספיקות דקדושה, והיינו גם וגם.

בדקות יותר, עצם נקרא מלשון עצימת העינים, בלתי נראה, ולכך יש שורש למעלה מן העצמות, והוא "הויה". אולם בחב"ד אין עיקר עסקם בזה, אלא בעצמות המאור.