שאלה:
שלום כבוד הרב
יש לי אח שגדול ממני בשלוש שנים ולפני תקופה של שנה וחצי שנתיים בערך התחילו לשנינו פחות או יותר באותו הזמן ובאותם המקומות "בדיוק" נשירת שער לא מדובר בנשירת השער הטבעית שקימת אצל הרבה גברים אלא זה אזורים בראש ששם יש את הנשירה, נקודות הנשירה שהיו לנו הן: הפאות כל האזור נשאר חלק לגמרי ללא שער, בעורף היה עיגול של התקרחות ומקדימה איפה שמניחים תפילין של ראש גם היה עיגול של התקרחות ובדקתי את התפילין הכל בסדר, אני נשואי ואחי עוד לא אנחנו לא גרים באותו הבית והפלא שזה קרה לנו באותו הזמן ובאותם המקומות
א. האם יש קשר נפשי לנשירה הזאת?
ב. האם הרב מכיר סיבות מדוע זה קורה?
ג. איך אנחנו יכולים לדעת מה הקשר הנפשי שלנו לזה ואיך לצאת מזה?
ד. האם התורה מדברת על נשירות שער כאלה כמו בזוהר ובקבלה?
ה. כתוב בזוהר פרשת תזריע דף מ"ט ע"א דיבור המתחיל "והאי איש בכלל דאדם הוא" וכו' ודיבור המתחיל "ואם מפאת פניו ימרט
ראשו" וכו' האם יש קשר למה שכתוב לבין הנשירה אם כן הרב יכול להסביר לי את הקשר בבקשה?
ו. האם זה קרה לנו בגלל עונות מסוים שהתורה מדברת עליו אם כן מהוא העוון ומה התשובה על כך?
תודה רבה לכבוד הרב וסליחה על האריכות פשוט זה נושא שקשור גם לרוחניות שלנו וגם לבריאות הגופנית שלנו.
תשובה:
מקום הפאות בז"א הוא בחינת שם אלהי"ם דיודי"ן, ובא"א מצפ"ץ?. עיין שערי הכוונות (דרושי ויעבור, דרוש ה'). ופאה גימט' אלקים, שורש הדינים, עיי"ש. שהוא בחינת מלכות, מלכות דבינה, ובפרטות מלכות דתבונה.
ובראש, מקום העורף, לאה, אותיות אלה משם "אלהי"ם". עיין שער ההקדמות (דף מו, ע"א). ושער המצות (פרשת שופטים) שהביא בחינת מלכות דתבונה.
ולכך עיקר התיקון במדרגת לאה, תיקון לאה בחצות, ותיקון תפילין של ראש, ובפרט דקדוק בקשר שבעורף.
ומצד עבודת? הנפש, עיין ליקוטים של הגר"א בסוף ספרא דצניעותא (ד"ה לאה ורחל) שלאה הוא גילוי הקב"ה בעולם.
קצרתי מאוד, כי לפרט הסוגיא נצרך גליונות רבים, ומה שיובן יובן.
קטגוריות