אנשים פוגעים בי [#11452]

כ"ו שבט התשפ"א

שאלה:

שלום הרב.
אני מיואשב אני כועס, אני ממש כועס.
יש לי בעיה מגיל קטן אני תמיד הייתי מאוד רגיש פגיע,
כמעט בכל שולחן שבת הייתי נפגע ממשהו והולך לחדר..
אני לא יודע מה קורה הרב אני לא מושלם ואני בטוח שיש לי מה לתקן אבל אני מרגיש כאילו מסובבים משמיים שאנשים עצבניים פשוט יפגעו בי,
זה פשוט לא נורמלי, אני יכול למלא את עצמי ביטחון ולראות את המידות הטובות שלי וככה יהיה לי אחיזה בעצמי אבל למרות הכל זה תמיד חוזר!!
תמיד משהו שתמיד במצב של "עובר עליו משהו" או שהוא פשוט עצבני באופי שלו או לחוץ פשוט פוגע בי,
הרב אני סובל מגיל קטן עד היום(אני בן 22) ועדיין לא הבנתי מה לתקן, אני מבקש בתפילות שנים שיעזרו לי משמיים להבין מה השורש ומה עלי לתקן כי אני פשוט לא מצליח, היו ימים שהייתי לומד 4 שעות תורה ביום הרגשתי עונג רוחני בלב שלי אבל המציאות לא משתנה סביבי,
אני רוצה לתקן אבל אני תמיד פוגעים בי ותמיד אני נשבר, כבר אין לי כוחות אני מרגיש חולשה כואבת לי הבטן ויש לי לחצים בחזה, כבר עובר לי מחשבות של עזיבה של הדת כי אני לא מבין מה לתקן ואיך לתקן וזה מרגיש לי כאילו אני מדבר לעצמי, אני יודע שאתה תמיד עונה תשובות בקצרה אבל אני מבקש שתשקיע מעט יותר כדי שאוכל להבין מעשית מה לעשות, יש סגולה שבעזרתה יגלו לי משמיים מה לא בסדר אצלי? מה המקור שפוגעים בי ואיזה צעדים לעשות בכדי לתקן?

תשובה:

יש נפשות עדינות, והם סובלים יותר מכל האחרים.

פוגעים בכולם, יש יותר, ויש פחות, אולם מי שרגיש יותר, סובל יותר ויותר.

נצרך לבנות שכל בריא וחזק, כפי שנתבאר בסדרת דרכי הלימוד, הדרכה מעשית. וזה יאזן בין השכל לרגש.

בנוסף, נצרך לאזן בתוך ההרגשה והמידות. לצורך כך נצרך להיכנס לתהליך בירור ד' יסודות בספר הכרה עצמית והעצמת הנפש, ולאזן את היסודות.

בנוסף לכל, נצרך לבנות עולם "פנימי", עולם של לבד. וזה נתבאר בדע את התבודדותך.