מה דרך לראות ה”אור” #3 [#11430]

כ"ו שבט התשפ"א

שאלה:

תודה לרב שליט"א על כל תשובותיו לכל שאלותי. הם מאוד מועילים.
המשך לשאלה 9542.
הרב שליט"א כתב לי:
“הינך מחפש את האור בחוץ, הנני מחפש את האור בפנים, ומעט מעט בחוץ. ולכך רוב ככל השיעורים אינם עוסקים במה שאתה מחפש. ואף דע את נשמתך עוסק ברובו באור בפנים.
הדרך שאני מכיר ועוסק, חיפוש בפנים, ובדרך מציאה פעמים זוכים לאור בחוץ. הכרתי בעבר אנשים שעסקו בכך, וחלקם הגדול נכנס לדמיונות, ולכך איני עוסק בכך, מלבד הטעם הפשוט שזה אינו חלקי.”
כפי שכתבתי להרב שליט"א, אני מתמקד יותר בחיבור פנימי, אולם לנשמתי עדיין יש תחושה חזקה לראות את האורות, אני שואל כעת על האורות הפנימיים. כפי שכתב לי הרב שליט"א שספרו עוסק ביותר באור הפנימי.

1. מהו האור הפנימי? האם זה בעצם לראות אורות בזמן שהעיניים עצומות? או שזו הרגשה שהכל טוב, ובהיר, והכל השם? או שהאור הפנימי הוא משהו אחר?

2. לפעמים כשאני עובר הליכה איטית ארוכה, ומתחיל לחשוב על דברים פנימיים עמוקים, אני נכנס למצב נפשי שבו אני כמעט ממש מרגיש שהכל בסדר עם העולם, וכל דבר שנוצר הוא עד להשם, המוח שלי רגוע מאוד, אני לא צריך לחשוב חישובים כדי להאמין בהשם, הוא פשוט שם. ואני יכול לחוש את האור הבהיר ואת הפעולה הפנימית של העולם. אולם אני לא "רואה אור", אני רק יכול לחוש את זה. איך זה מרגיש? זה מרגיש כאילו הכל בסדר, יש מטרה, יש מציאות, אין ממה לפחד, יש סיבה לכל מה שקורה בעולם. גם בזמן שאני שם בנשמה, רגוע, מחובר, אני יודע שהתחושה תיעלם, ומאוחר יותר באותו יום, אני לא ארגיש את זה, אבל כרגע אני מרגיש את זה, זה כל כך אמיתי וחזק. האם זה אור פנימי? אם לא, מהו אור פנימי?

3. הזמן העיקרי שאני מחפש לראות או להרגיש את האור הפנימי הוא בזמן העבודה המבודדת או במהלך היום?

4. מהעבודות שמזכיר הרב שליט"א בספרו, מצאתי את העבודה להסתכל על תמונה של צדיק ולהשתמש בדמיוני כדי לדמיין מראות יפים ושם השם גורם לי להרגיש הכי מחוברת, איזו עבודה מייעץ הרב שליט"א כדי לראות או להרגיש את האורות הפנימיים?

הרב שליט"א, תודה שוב ושוב!

תשובה:

א. יש ראיה בעיניים, ויש ראיה בשכל. ראיה שכלית ברורה. וכן יש הרגשה. וכולם מדרגות של אורות.

אור – גילוי. בכל מדרגה ומדרגה לפי ערכה, זהו האור.

ב. כן, זהו בהירות פנימית. מצוין! זה הכיוון הנכון לחיים.

ג. בעיקר בזמן המבודד, אולם לא להסיח דעת כל היום, כפי כוחך.

ד. בלבבי משכן אבנה חלק א'. ופחות שימוש עם דע את נשמתך.

דע את נשמתך יש בו סיכון לא קטן של דמיונות וטעויות עצמיות.