חיבור לאינטרנט [#11553]

ו' אדר התשפ"א

שאלה: מאנגלית

יש לי שאלה לרב לגבי חיבור לאינטרנט.
אין לי פייסבוק או טוויטר או קישור "לינק-אד". אני לא אוהב מדיה חברתית. אין שום דבר מועיל או מרומם בכלל במדיה החברתית. אני רואה בזה פורטל רכילות ומציצנות. אני כן משתמש ב- "סיגנל" וב- "ווטס אפ" לצורך העברת הודעות ותקשורת עם חברים ברחבי העולם (אני גר בטקסס) כמו כן, יש לי אובדן שמיעה עמוק (מוירוס רע מאוד שלא סגר את העולם!) ואיני יכול להשתמש בטלפון אז אני מסתמך על הודעות כתובות (כיתוב טלפון, הודעות ודואר אלקטרוני) כדי לתקשר עם חברים ובני משפחה וללמוד. אני קורא הרבה. יש לי 4 ספרים מאת הרב שוורץ שרכשתי ובלי אינטרנט ומקבלים את הפרשה השבועית שלו לא הייתי לומד עליו או על תורתו. בנוסף אני מקבל את הפרשה השבועית שלו באמצעות דוא"ל.
אני מודה שהתקשיתי עם החדשות בשנה האחרונה שהלחיצה אותי ודיכאה אותי מאוד, אבל אני עובד על לחסל את זה כמה שיותר.

בעלי משתמש בפייסבוק, אבל כשאני מזכיר לו את זה הוא אומר שהוא משתמש בזה כדי להקשיב לשיעורים (בעיקר ר 'איגל כהן), שאני יודע שזה נכון. לפעמים הוא מדפדף בין כמה מהפרסומים של משפחתו וחבריו בישראל. אבל לא לעתים קרובות אני חושב. הוא מקדיש את כל זמנו בתפילה ובעבודה :)
אני משתמש באינטרנט באתרים יהודיים רבים (בלבבי, ברסלב, אש התורה, חב"ד).

אז האם זה לא שימוש טוב בכלי זה, כל עוד לא נשוטט לאתרים החילוניים? וכמה אתרים חילוניים, הכוללים אתרי בריאות, שיעורי בית ובישול, הועילו לי מאוד.

דאגתי לזמן מה והייתי רוצה להבהיר את הרב בבקשה.
תודה רבא.

תשובה:

כדאי מאוד מאוד מאוד, להתחבר רק לדואר אלקטרוני, ולקבל דרכו את כל החומר הנצרך.

בחיצוניות נראה שתפסידו מידע חשוב, אולם בפנימיות תקבלו אור גדול, אורו יתברך שמו, אור שהוא תאות כל הנשמות להתחבר אליו.