שאלה:
הרב משתמש בביטוי שיטות חיצוניות על הרבה טיפולי נפש שקיימים היום בעולם הפסיכולוגיה
רציתי לשאול את הרב אם ישנה שיטת טיפול שרמת היעילות שלה סטיססטית גבוהה נניח 90 אחוז
האם זה עדיין יוגדר כשיטה חיצונית נניח אדם שהיה חסר לו ביטחון עצמי ושיטת טיפול מסוימת תסביר לו שהסיבה שחסר לו ביטחון עצמי כי כך התפיסה שלו במח ולא בגלל שבאמת הוא כזה וברגע שישתנה לו הזהות והתפיסה במח ממילא יוכל להגדיר את עצמו כבעל ביטחון עצמי
וכדי לשנות לעצמו את התפיסה הפנימית הזאת היא עובדת איתו על זה גם ברמת המעשה
האם זה נקרא שיטה חיצונית?
וא"כ מה החסרון הרי אם בסוף יש תוצאה אז מה רע אם זה חיצוני?
בנוסף האם הרב לא חושב שיש בשיטות הללו
גדר של חכמה בגויים תאמין?
הרי שרואים את החכמה שירדה לעולם בשנים האחרונות המכשור הרפואה הבנייה התעופה הרי זה גם בחכמה שהשם הוריד לעולם בעניין חכמת הנפש ולמה הרב מתנגד לזה?
ובנוסף רציתי לשאול שאלה אישית איזה שיטות הרב יכול לתת לי להשקיט את נפשי ואם הרב יוכל שימנה כמה שיותר מאחר שפעמים שיטה מסוימת דווקא פועלת את ההיפך נגיד יש שיטה של לשבת בשקט ולהירגע ולפעמים אותי זה דווקא לא מרגיע אלא פועל את ההיפך.
תשובה:
חיצונית ופנימית תלוי במהות השיטה ולא באחוזי ההצלחה!
כי עובדים על המח, באותה צורה שאפשר לעבוד על בעל חי!
ולפיכך מתקן את חיצוניותו ולא את פנימיותו, ויתר על כן, עי"ז דבק בחיצוניות. חיצוניות בלי שילוב פנימיות מדויק לאחדם, זהו חורבן.
זוהי שיטה לעבוד על הנפש פנימה, ולא על בנין או נסיעה ממקום למקום שזהו חלקי החומר.
תנסה לשמוע את שיעורי דע את התבודדותך – השקטת הנפש, ולבחור מתוכו את המתאים לך.
קטגוריות