חיבור למדיה [#12152]

י' ניסן התשפ"א

שאלה:

שלום כבוד הרב שליט"א,

תודה רבה על הכל! ב"ה ניתן לומר שחיי הרוחניים השתנו לבלי היכר מאז שאני שומע וקורא את דברי הרב. בלי נדר אני רוצה תיכף ומיד להתנתק מה שאפשר מהמדיה ואודה מאוד לרב להכוונה כך שאזכה גם בע"ה יתברך לגאולה שלימה ועולם הבא טוב ושלם.

א) ברשותי כמה שנים מכשיר של "הדרן", מכשיר "מוגן" למיטב זכרוני. ללא דפדפן כמובן. אני משתמש בו בעיקר באפליקציות של קול הלשון, פנגו, וויז ותוכנת ענן שיש בה חומרי קריאה ושמיעה בתחומי (אני פסיכולוג). אני שומע, מאפלקיצית קול הלשון ו"דורש ציון" של הרב מוצפי שליט"א, המון שיעורי תורה כשאני בדרכים למשל. יש לי כמה שנים את המכשיר ואין בו שום פרסומות ולא נתקלתי בשום בעיות עם הקדושה.
שאלתי - האם להשאיר את המכשיר ברשותי עם השימושים הללו? נראה לי שיש לי סוג של קשר נפשי, אני הרי נהנה מאוד ומחכה לשמוע בו שיעורי תורה של הרב ונהנה לקרוא בו מאמרים בפסיכולוגיה.

ב) כמו כן, יש לי מחשב נייד וחיבור בבית לאינטרנט "נטפרי". בתור פסיכולוג לא מעט פעמים אני צריך לקרוא ולהתעדכן בענייני טיפול וקשיים נפשיים שונים (אם כי פחות מאז אני שומע את סדרות "דע את", כי המבט שלי על הנפש ועל הקשיים הנפשיים השונים משתנה), אז אני קורא מכל מיני אתרים מקצועיים מאמרים וכד', בעברית ובאנגלית. כמו כן, אני צריך לעדכן באתר מאובטח מה שנקרא "רשומה רפואית", היינו לעדכן על קיומה של הפגישה ובקצרה תכנים מרכזיים. זו חובה חוקית שלנו הפסיכולוגים. בנוסף, אחת לשבועיים אני חייב להשתתף בזום בהשתלמות (שתגמר עוד כחודשים בע"ה) ומדי פעם משתתף בהשתלמויות שונות לפסיכולוגים (אולי גם ככה תכף יחזרו למתכונת רגילה של פנים אל פנים עקב פתיחת המשק). בנוסף, אני משתמש בג'ימייל/אימייל.
שאלתי - מה לעשות עם אלה? להשתמש לפרקים לזמן קצר, או למשל להדפיס מה שאני צריך במקום לקרוא מהמחשב? לנתק הכל לגמרי, ואז מה עם ענייני העבודה ועדכונים באתר על הטיפולים?

ג) מכשיר MP3 לשיעורי תורה זה בסדר? ולהוריד אליו דרך חבר הרצאות, אם יהיה צורך, בפסיכולוגיה?אציין שאני שואף לשלמות רוחנית וקרבת ה' יותר ויותר ולעשות רצונו יתברך, ולבצע השליחות שלי כפסיכולוג, לעזור לאחים שלי, הכי טוב.

אודה להכוונה מדויקת מה שאפשר של הרב בהינתן נסיבות חיי ע"מ שנזכה לאורו של משיח בע"ה יתברך.

תודה רבה ! אין מילים! תודה רבה!

תשובה:

א. אשריך, אתה בכיוון הנכון. יש לפרוש, ולקבל מאחרים חומרים אלו. תמצא לך אדם שיוריד עבורך כל הנצרך לך. עדיף עכו"ם.

ב. כנ"ל, למצוא אדם שיוריד עבורך כל הנצרך לך.

מה שמוכרח שיעשה מחוץ לבית בלבד.

ג. כן. מצוין!

[בעזר ה' יתברך, משבוע זה ואילך [פרשת שמיני - תשפ"א], מקבלי העלון יקבלו בנוסף מקבץ של שאלות ותשובות שנשאל הרב שליט"א באחרונה.]