שאלות בעבודה [#12826]

י"ז סיון התשפ"א

שאלה:

לכבוד הרב שליט"א,

תחילה אני מודה לרב על המתנה הנפלאה . האפשרות לשאול שאלות . אין מילים שאפשר לומר על החסד הגדול . וגם משאלות של אחרים יש תועלת שהם נותנים בהירות עצומה לחיים.

נתבקשתי לשאול ע"י החברותא .בעבר היה לנו קביעות ללמוד בספר "דע את עצמך" למדנו בהתחלה והגענו עד חציו של הספר שעוסק בהתפשטות ובהתכנסות של הנפש. וגם התחלנו לעבוד עם פנקס. היתה תועלת גדולה.ואחר זמן נוצר נתק והפסקנו ללמוד. עכשיו אנו מחדשים את הלימוד.
והשאלה נשאלת בזמן הנתק נוצר מציאות שהתועלת שהושגה בזמן לימוד עם החברותא נעלמה. וכאילו לא למדנו.ועלתה מחשבה שאולי העבודה הזאת היא מדי גבוהה שלא חדרה לעומק הנפש ונעשה רק ברובד החיצוני.
א. האם זה נכון ואם הרב לפרט לנו לצד שכן ולצד שלא.
ב. עלתה אפשרות להתחיל צורת עבודה אחרת ע"י לימוד של סדרת עולמה הפנימי של בת ישראל. כי זה נראה עבודה יותר פשוטה שעוסקת ברובד יותר חיצוני של הנפש. האם זה נכון להתחיל את הסידרה הזאת מאשר להתחיל שוב "דע את עצמך " וע"י כך העבודה תוכל להתחדש בנפש ולזכות לחיות במודעות פנימית אדם לעצמו.
תודה רבה על המסירות למענינו ולמען כלל ישראל.

תשובה:

א. יתכן, כי זה דבר דק ולוקח זמן עד שנקלט בנפש העדינות של תנועה זו. ועליה נאמר קשה לקנותן ככלי זהב וקל לאבדן ככלי זכוכית. צריך לשוב לכך עד שיהפך לקנין, ויתר על כן, שיהפך למצב פשוט.

ב. כדאי להשלים את הנ"ל ולהיות עקבי בס"ד על שיושג בנפש.