טכנולוגיה [#10059]

ז' תמוז התשפ"א

שאלה:

אין לי מחשב כלשהוא בבית. הילדים שלי מאוד רוצים שיהיה לנו מחשב עם מייל כדי לשלוח ולקבל מהחברים כל מיני דברים כמו קליפים וכדומה. אפילו שלא יהיה בו אינטרנט אני מאוד לא רוצה את זה. הילדים טוענים שלכולם יש לפחות מייל וזה כבר לא נורמלי. מה דעת הרב בזה

תשובה:

אנו נמצאים במצב מורכב ביותר!

כפי שידוע, לרוב הציבור הנקרא חרדי יש מייל בבית, ותחילתו לקבל פעמים דברי תורה, או דברים הנצרכים, ונמשך לקבוצות חברתיות ופרסומות, ואח"כ קליפים וכד'. וכך נוצר מצב שהאדם מחובר באופן חזק מאוד לחברה, לעולם! חיבור חזק ביותר שעוקרו מעולמו הפנימי, מלבד איבוד זמן, ופעמים איסור לשון הרע, ועוד.

אולם יתר על כן. בעקבת כך, נשתנה כל פני הדור. כי על ידי זה בני אדם התרגלו "לצפות", הרגל שנכנס יותר ויותר בשנים האחרונות. ויתר על כן שולחים תמונות וסרטונים לאחד או אחת מבני הבית, ואחרים צופים בו, גברים בנשים ולהיפך! ולאט לאט או מהר מהר, נעשה כהותרה לו לצפות בנשים. וכך ממשיך הדבר שנעשה רח"ל אצל רבים שהתרגלו לצפות בדברים לא צנועים יותר ויותר. ויש חלק נכבד שרח"ל כל אור נשמתם כבה ע"י תהליך זה. ורבים רבים מאלו שנראים כלפי חוץ שומרי תורה ומצוות, צופים בדברים אלו והם שרופים ויבשים מתוכם. וכל זאת כמובן זולת אלו שמחזיקים מכשירים בלתי כשרים. והצפייה בקליפים שנשלחו ע"י המייל הביאה רח"ל רבים להחזיק מכשיר בלתי כשר, ואחריתו מי ישורנו.

אולם מאידך, לאט לאט או מהר מהר, נעשה בין בנות הסמינרים כהיתר להחזיק מייל ולקבל ולשלוח סרטונים. ואנה אנו באים???

הי"ת יראה בעניי עמו וישלח פדות משיחו במהרה אכי"ר.