י’ שאלות על מדיה [#13103]

ח' תמוז התשפ"א

שאלה:

בס"ד

(א) מישהו טוען שיש להפסיק מחומר של השו"ת של הרב בענין נושא המדיה ואיך שהוא שער הנון וכו' בעלון האינגלית השבועי, ובמקום זה רק להדפיס חומר הרב בשאר עניני עבודת ה'. וטענתו הוא (א) לא לדבר על זה בכל שבוע ושבוע, כיון שאנשים צריכים חיזוק ולא להרגיש אשמים בעצמם (ב) ולא עוד אלא שהעלון השבועי מגיע איליהם רק ע"י איימיל שנצרך חיבור לאינטרנט וא"כ מה התועלת לאלו המקבלים לומר להם שאינם יכולים להשתמש באינטרנט כלל. (ג) ועוד טענתו הוא "שכבר אנו יודעים מדברי הרב שהאינטרנט הוא שער הנו"ן וא"כ למה צריך לחזור על זה עוד פעם ועוד פעם?" אלו הם טענותיו. אמנם אני רואה נושא זאת כה"לב" של כל היוצא מכל תורת הרב בעשרים השנות האחרונות, שאנו נמצאים במלחמה ממש, ושכל דיבורים אלו הם חלק ממלחמת אורו של משיח על הכוחות הטומאה בדורינו של עמלק, ערב רב, וארמילוס ראש הערב רב (שמהותו הוא פגם עינים ומראות טמאות, תוקף של שער הנו"ן דטומאה) ועכ"פ אני מרגיש איך שכל נושא זה הוא אינו עוד פרט אלא הוא נוגע עד לבו של הרב, וגם אני רואה זאת כדבר בעתו שצריך ללחום בתוקף (עכ"פ כפי כוחות הנפש שלי ובהצנע לכת) וזהו הסיבה על שאני מתרגם את דיבורי הרב בנושא זה כעיקר הנושא בשו"ת בהעלון. מה הרב חושב על הנ"ל? האם יש להמשיך או לחדול?
(ב) כיון שעבודת הדור הוא עבודה להיות יחיד האם זאת אומרת שיש רק יחידים בדורינו שיכולים להיות יחידים של הדור ולחיות צורת חיים אמיתית או שעל כל א' להיות יחיד?
(ג) ובאמת קשה לי דהרב אמר שיש רק יחידים שיכולים להשתנות ולהפריש את עצמם לגמרי מהאינטרנט וא"א לנו לשנות את הדור, אמנם גם הרב אמר שזהו עבודת הדור להפריש את עצמם משער הנו"ן וא"כ האם זה אומרת שאה"נ יש רק יחידים שיכולים להשתנות אבל מ"מ צריכים אנו להסביר לכל א' וא' שזהו עבודת הדור כיון שכל א' מחויב להיות יחיד ולא להלוך אחר הציבור?
(ד) אם א' יש לו פלפון שאינו מכשיר חכם ואין בו חיבור למדיה, אבל יש בו היכולת לשלח מודעות ולקבלם (וכ"ש אם יכול לקבל תמונות), הרב מבאר לאחרונה שזהו שער מ"ט שבנו"ן. האם זה יעכב האדם מגאולה כיון שהוא סו"ס מחובר לשער הנו"ן או שהעכוב מגאולה רק על מי שמחובר לנו"ן שבנו"ן (חיבור למדיה)?
(ה) האם אני יכול להשאר עם היכולת לשלח ולקבל מודעות בפלפון שלי רק לאשתי ולאלו שאני נצרך להתקשר איליהם תמיד (כגון ... ואנשים מסויימים שיש לי צורך להתקשר עליהם, ולצלצל להם זה לוקח זמן ואילו ע"י שילוח מודעות להם אני יכול לישא וליתן עמהם בקלות וזה מנצל את הזמן שלי) או שיש לי לגמרי למחוק את היכולת לשילוח מודעות ע"י הפלפון שלי.
(ו) שאלה מחשבתית. כמו שיש משיח בן יוסף בקליפה שהיה ישו הנוצרי (כמו שהרב מבאר היטב בהשו"ת וכן ראינו הרבה מקבלים זה לעומת זה בין מב"י לנצרות, שמשיח בן יוסף תפקידו מאחד את כל הנבראים לשורשם בקדושה כן ישו הנוצרי מאחד הגויים לדת אחד, נצרות, שהוא הקליפה של אחדות הנבראים, ולא עוד אל שהנוצרים גופא טוענים שהם רוצים אחדות ואהבה בכל העולם, ואמכ"י) האם כמו כן יש משיח בן דוד בקליפה, וכיון שמב"ד מהותו הוי' השלימה שכוללת את כל, והאם הקליפה של מב"ד הוא האינטרנט, הוי' שכוללת את הכל בצד הקליפה?
(ז) האם כל אלו שמשתמשים באינטרנט נמצאים בקליפה הגרועה ביותר, וא"כ איך נוצאינו משם ואיך יכולים להשפיע עליהם לצאת מהקליפה שהם נמצאים? כשאני מדבר קצת עם אחרים בזה שיש להם כלי הנ"ל וכן כשאחרים רואים את דברי הרב, כל א' יש לו טענה אחרת למה צריך להחזיק את זה ושא"א לחיות עכשיו בלעדו, שדברים אלו למעלה ממדרגתם וכו' וכו' וא"כ האם זה נובע מנגיעות שלהם שבעומק אינם רוצים משם, או שזה נובע מהקליפה הנאחזת בהם וצריך שוב ושוב להשתדל להשפיע עליהם עם יותר ויותר דברי תורה על זה ואיך שזהו עבודתנו עכשיו וכו', כיון שצריך לשבור את הקליפות שעליהם? או שאם הם אינם רוצים להשתנות אז אין להשתדל להשפיע עליהם את האמת?
(ח) יש סדרה של כרטיסים לילדים שמתלוצצים מאנשים שיש להם מכשיר חכם, בכל מיני ציורים, ויש קרוב לאלף מיני ציורים כאלה. הכרטיסים האלו נוצרו ע"י חברה של יראי ה' שלוחם על מכשיר החכם. בתחילה היה כמה שמועות שהרבנים וראשי ישיבות היו שמחים עם כרטיסים אלו ושנתנו הסכמה עליהם, אבל לאחר זמן ההמון עם לחמו על זה שיש קלקול עי"ז שאין ללמד לילדים למאוס באלו שיש להם מכשיר חכם, ושזה יכול לפגום בכבוד הבריות ובהיחס של הילד כלפי ההורים, וכו', והלכו להרבנים לאסור כרטיסים אלו בהציבור. ועכשיו כרטיסים אלו אסורים להילדים בחדרים ולא עוד אלא שההנהלה זורק כרטיסים אלו לאשפה אם מוצאים אותם ביד ילד. ברצוני להבין מה היחס הראויה לכרטיסים אלו, אם באופן כללי נכון לחנך הילדים עם כרטיסים אלו עכ"פ בהבית.
(ט) האם יכולים להיות רגועים ובמנוחה ע"י כח הבטחון שייך לבטוח שהקב"ה יעשה התעוררות גדול בכ"י קודם משיח כדי שכולנו יהיו ראויים למשיח? או שיחס כזה הוא תרדמה רוחנית על המצב הרוחני ועל הסכנות שיש עכשיו?
(י) לאחרונה נתפרסם ע"י כמה מוסדות של חסד וצדקה ומחני קיץ וכו' שהבחורים (וגם ילדים!) יכולים להשתתתף ולהרשם עצמם ברשימה שלהם ע"י כניסה לאתר שלהם (וזהו הכתובת היחידה שהם נתנו להם כדי להרשם, כאילו שאין אפשרות אחרת מלבד השתמשות בהאתר שלהם). וגם עכשיו יש כל מיני אתרים המיוחדים רק לילדים להשתמש בו. אנו חיים בדור של הפקר שכל א' מהארגונים אלו עושים כל מה שעולה בלבם ואינם הולכים על דעת תורה, רק עם רוח של ההמון עם, ומשתמשים בהאמתלא שכל זה הוא לצורך מצוה. האם צריך למחות על זה ולצלצל לכל ארגונים אלו ולצעוק עליהם על איך שהם מחטיאים את ילדינו? או שזהו רק בבחי' קנאים פוגעים בו שרק בעלי מעלה יכולים למחות?

תשובה:

א. צריך לכתוב גם על שאר נושאים. אולם שנושא זה יהא ניכר שהוא דבר חשוב, אולם נצרך מלבד סור מרע, עשה טוב, בירור של חיבור לשער נו"ן דקדושה.

ב. על כל אחד להיות יחיד.

ג. כנ"ל, אי אפשר מדין ציבור, זה עבודה שמוטלת על כל יחיד.

ד. אינו מעכב.

ה. נצרך שיקול דעת עדין בכל מקרה לגופו, מפני שלום בית. לגבי השאר אין ראוי כלל וכלל.

ו. כן.

ז. יש להשפיע על מי שרוצה לשמוע!

ח. זו נקודה קשה מאוד! מאוד! מאוד! שנצרך לחנך ילדים נגד דבר שרואים בבית, והוא בבחינת "שבור את החבית ושמור את יינה".

ט. כן, במקביל לעמל וטורח כל אחד לפי כוחו לסלק הטומאה וגילוי הקדושה.

י. אי אפשר למחות בכולם, כי הזמן יכלה והם לא כלים רח"ל לרוב הריבוי!