עקבתא דמשיחא [#13104]

ח' תמוז התשפ"א

שאלה:

א) שמעתי בשם גאון אחד בזמנינו שהוא מקושר עם איזה צדיק נסתר שאמר שהמשיח יכול לבוא עכשיו וללחום ע"י כח התפילה שלו כמבואר בלקו"מ שהכלי זיין שלו הוא ע"י התפילה לו רק שהמשיח צריך התפילות של פשוטי העם, והנ"ל עכשיו גילה מהצדיק הנסתר שהגיע הזמן להציבור לידע מהסוד הזה של תיקון חדש שיכול לסייע את משיח, והתיקון הוא לומר אלו פרקים בתהילים בזה הסדר: פרקים ל"א, ל"ה, ל"ו, ס, סח, פ, פג, פט, קט. מה הרב חושב על הנ"ל?
ב) שאלה כללית בנוגע לזה, ככל שאנו מתקרבים למשיח, האם הגדולים יגלו סודות או גילויים מסויימים לרבים כדי להכין את העם לביאת משיח? ומהו אם שמענו גילויים אלה מצדיקים מסויימים (עכ"פ מאלו שמוחזקין להיות צדיקים) אבל הגילויים אלו אינם באים מהגדולים המפורסמים שמנהגים את הציבור התורה, האם יש להלוך אחריהם או לחשוש שכל זה איננו הדרך שלנו?
ג) עכשיו שנתינה הטבעת ל"מלך קשה כהמן", ראש הערב רב, האם יש להסתכל על זה כגזירה רעה עלינו כיון שהנ"ל רוצה להחריב את כל עולם התורה, ויש לנו להיות שבורים מזה לעשות תשובה, או אדרבה יש לשמוח משום "לפני שבר גאון" וא"כ ככל שיש יותר הצלחות להערב רב אז יש לצפות למפלתם בקרוב?
ד) האם הראש הממשלה החדשה הוא הוא הנפש של ארמילוס הרשע כיון שלא היה עד עכשיו נפש כ"כ גרוע מהערב רב כמותו?
ה) אם בחור או אברך לומד רק תורה כרגיל ואינו בונה את עולמו הפנימי ואינו עוסק בתשובה בפועל רק הוא לומד ג' סדרים ביום ומתפלל כל התפילות והוא נוהג כרגיל, האם הוא יזכה למשיח?
ו) האם ה"צדיקים" שראויים לגאולה הם כל אלה שאין להם שייכות לאינטרנט, וא"כ עכשיו הדבר שמכריע את הצדקות או הרשעות של האדם הוא אם יש לו את כלי הנ"ל או לא?

תשובה:

א. יש כמה גילויים בענין י' מזמורי תהלים, וכמה אופנים איזה מזמורים ראוי לומר, וזה אחד מן האפשרויות.

ב. הנהגת הדור בשית אלפי שנין על דרך כלל נמסרה לבעלי הפשט וההלכה, ולא לבעלי הסוד. וזהו עד ביאת משיח.

ג. יש להוסיף צער על הצער הקיים עד עכשיו, כי רב הוא, ולצפות ולהתפלל על הגאולה.

ד. לא.

ה. אם עושה כן בתמימות, הקב"ה יפתח לו את עולמו הפנימי כראוי!

ו. זו הנקודה השורשית, אולם יש את כל הענפים.