שאלה:
שלום לכבוד הרב ! ברצוני לשאול כמה שאלות.
תשובה:
13702 - מתוקן
א. תחפש איש פנימי צנוע בר מעלה. שימוש חכמים אינו דוקא אצל המפורסמים.
ב.
1. אין עדיפות.
2. אם אינו צדיק אין ענין אלא לשם כיבוד. 3. לכוון על שם צדיק. וכן להוסיף שם שני, אם לא פוגע בזולתו. 4. במקום של פגיעה אפשר להערים, אם כי רצוי להתרחק מכך.
ג. כן. תורה קי"א (אל"ף במילוי עולה קי"א) וז"ל, ראש בני ישראל (שמות, ל) ר"ת רבי. ולהיפך, רשעים בחשך ידמו (שמואל, א, ב) ר"ת רבי, עכ"ל. וראש בנ"י השורשי הוא משה, בבחינת נ' שערי בינה נבראו בעולם וכולם ניתנו למשה (חוץ מאחד, שניתן ונלקח, כמ"ש חז"ל ובאריז"ל ועוד), והוא זכה לנו"ן. וזהו ראש בנ"י בשלמות, מי שזוכה לנ' דקדושה בחינת דג, שנקרא "נוני", שהוא "עולי עין", בבחינת משה שנקרא "טוב עין", כמ"ש בנדרים. וזהו מדרגת נשמה, משה-נ, כנודע. ולכך זכה משה לקרן אור, כי קרן אור פניו. וקרן מכח הארת שער הנו"ן. והיפוכו, רבי בקליפה, בחינת רשעים בחשך ידמו, בחינת חשך היפך אור. חשך של שער הנו"ן שהוא עבה כדינר, כמ"ש חז"ל על חושך מצרים. דינר, אותיות ירד-ן, והיינו חשך של שער הנו"ן. אולם לבנ"י היה במצרים אור, כמו שנאמר ולכל בנ"י היה אור במושבותם. והיינו מכח משה.
קטגוריות