שאלה:
שלום לרב היקר
א- האם כשמסתכלים על תמונה של נפטר בדרך אי ידיעה ,חלל, ידיעה, נגרם לו עילוי נשמה או אפילו יציאה ממש מגהנום או כך הקלע לגן עדן ?
ב- מתוך כל ה100גוונים הרוחניים ( במדויק או באופן כללי 100 גוונים) מה הוא הגוון העליון ביותר ומהו הגוון הנמוך ביותר וכיצד זה מתבטא בנפש?
ג- מהם סך ההיתרונות של יהודי שנולד מהול?
ד- האם צורתו החיצונית של נשמת משיח משתנה כפי אותו לבוש חיצוני של הניצוץ שחוזר בגלגול כל פעם בעולם הזה?
ה- כשיהודי מחובר נפשית לרב מסוים האם כל חידוש תורה שהיהודי מקבל עובר דרך הרב אליו הוא מחובר? והאם הרב מודע לחידוש תורה?
ו- מצד מדרגת הידיעה האם הצדיקים הנסתרים הם היהודים שמולבשים בחולין ויותר מזה כמה שיותר לבושי חולין מולבשים עלהיים כך הם צדיקים נסתרים ביותר?
ז- איזה ספר/ספרים הרב חפץ בהם ואין ידו משגת עדיין?
ח- שאלות בעניין כתר - המתן.
שיש יציאה מהגוף אל הכתר היחידה זוהי היחידה הפרטית או הכללית?
ט- מדוע יש בכתר שני גוונים חושך עם מים עכורים בתוך ומעל יש תכלת מאוד בהירה?ומהם המים העכורים האלה?
י-מהו הלבוש השחור (שחור בעצם או מכוון שהוא בתוך החלק החשוך) ? ומדוע הוא בצורת יושב ולא עומד?
י׳א- מה היא התחושה הנעימה שיש בחלק העליון של הראש כאשר נכנסים אל תוך הלבוש ונראה שאותו חלק עליון ממש של הראש בתוך התכלת( זה הובן מצד אותה תחושה של אותו חלק בראש ולא מתוך ראיה )?
יב- למה נתכתב בליקוטי הלכות שהבא לטהר ״אומרים״ לו המתן ולא בלשון יחיד ״נאמר״ לו המתן ?
יג-כתר של איזה עולם , עשיה , יצירה וכו׳.. נמצא מה שתואר לעיל?
יד-לאחר החזרה לגוף נכנסו בליבי שתי טיפות (הרב אמר ששאלתי אותו שאלה שתי טיפות טהרה) השאלה היא האם זה נקרא הבחינה ״לב טהור ברא לי אלקים״ או שזה פשוט ניקוי של אותו לב קודם?
טו-מה צריך לעשות כדי לשמוע מהקדוש ברוך הוא את המילים ״אני אוהב אותך״?
תשובה:
א. יש עילוי נשמה, תלוי היכן מקומו ותלוי במדרגת המסתכל.
ב. עליון - שקוף, תחתון - שחור. שקוף, אפס. שחור, הויה עצמית מעורבת בלתי מזוככת.
ג. עולם ברור, ובירור מראשית ועד תכלית, מ-ל, מהיכן, להיכן.
ד. כן.
ה. רק ברבו מובהק. אין הכרח שיודע בשכלו אולם יודע בשורש נשמתו.
ו. אינו מוכרח.
ז. תודה על הרצון לעזור.
ח. פרטית, על דרך כלל.
ט. כתר – חשוך כלפי עילת העילות, כמ"ש בזוה"ק. ומאור נעשה מים, והוא שורש החשכות והעכירות במים (ופעמים כך נראה לבלתי מזוכך). תכלת – תכלית ברורה ומאירה.
י. כנ"ל אות ט', ביחס לא"ס שחור, או מפני אי השגה. המתנה בצורת ישיבה.
יא. חיבור לתכלית הנקייה. יש להיזהר הרבה מאוד מאוד מאוד מדמיונות.
יב. כתר, כח הכולל של מלכות עליון שנעשה כתר לתחתון, והיחיד נכלל בכלל. ונצרך המתנה להיכלל באור הכלל.
יג. עשיה. נצרך זיכוך המדמה, ולכך זהו חשוך ומים עכורים.
יד. ניקוי מעט.
טו. כמים הפנים אל הפנים וגו', כשם שאתה הווה לו כך הוא הווה לך.
קטגוריות