להיות החלטי [#13990]

ל' אב התשפ"א

שאלה:

שלום כבוד הרב,
בעבר שאלתי את הרב איך להיות החלטי והרב השיב בכללות נצרך לבנות יותר תוקף של יסוד העפר. כגון, סדר, קביעות.
בפרטות יכול להיות לכך מניעים רבים, כגון, כשלון בעבר, תדמית עצמית שלילית, חוסר כח לנתח דברים, עצלות, אי רצון לקחת אחריות על התוצאות, הרגל שאחרים החליטו עבורו, הרגשה שמפסיד את האפשרות השניה, חוסר אמונה בקב”ה, נסיון להחליט בדבר שאינו יכול להחליט ועי”כ נחלש כח ההחלטה העדר חיבור ברור למציאות, ועוד.
ולכך נצרך מהו המעכב, או המעכבים, ולפ”ז אופן התיקון.

אני לא ממש יודע מה הסיבה לכך, אני זוכר שגם בצעירותי היה לי כך כמדומני אבל עכשיו מרגיש זאת מאוד זה נובע שהאדם לא יודע מה טוב בשבילו ומה הוא צריך לעשות ,לפעול ואז לא ברור לו מה הוא רוצה קשה לי להגדיר זאת בדיוק
לגבי סדר וקביעות אני די מסודר וכו' לגבי לנתח דברים אז בדיוק ההיפך, אני מנתח אולי יותר מידי לעומת אחרים שתוך זמן קצר כבר יודעים מה טוב ונכון עבורם ופועלים מיידית
האם זה דבר שאפשר לתקנו ?

תודה רבה

תשובה:

פעמים ניתוח יתר יוצר ספיקות לרוב. וכבר כתב החובות הלבבות שמן הזהירות שלא להיזהר יותר מדי. לשם כך נצרך תוקף של יסוד העפר, שמכוחו עושים הגבלה וגבולות עד כמה לנתח.

ככלל נצרך אמונה חזקה שעלי לעשות לפי כוחי, והשאר הקב"ה עושה הכל כרצונו. חיזוק האמונה בודאי יועיל הרבה לספיקות בכלל, ולספק מה טוב עבורי בפרט, כי הקב"ה יודע מה טוב עבורי, והוא יכוון הכל לטובתי.