בנושא המדיה [#14261]

ד' אלול התשפ"א

שאלה:

שלום הרב שליט"א.

בע"ה אני ממש מנסה להבין מה עליי לעשות, הדברים גורמים לי למתח רב ובלבול. אני רוצה לעשות את רצון ה' בלבד וששום דבר לא יעכב אותי ח"ו מהקדושה, לא השתא ולא בגאולה בע"ה במהרה בימינו.

האם דרך חיים זו בסדר מבחינות אלו, היינו שאני נקי כלפי שמיא ולא יהיו לי בעיות מצד זה בגאולה:

1) אני פסיכולוג וזו הסיבה העיקרית שאני מחזיק אינטרנט נטפרי בבית. (גם אשתי מדי פעם רוצה לבדוק דברים) - לקרוא דברים שאני צריך לצורך טיפול טוב ומדויק יותר במטופלים ולצורך תוכנה של עדכון טיפולים (הערה צדדית - כמובן שלאחר לימוד בסדרת דע את ושמיעת דרשות הרב ברור לי שהפסיכולוגיה זה הכלי שעוזר לי עבור החיצוניות של נפש המטופלים, לתיקון הכוחות החיצוניים וכד', להפטר מתסמינים לא נעימים וכד', אך במקביל אני משלב ב"נ כפי שה' מזכה אותי גם עבודה פנימית איתם עפ"י והתבוננות פנימית כפי שלמדתי מדברי הרב ומלימודי קודש נוספים). כל מה שאני יכול אני משתדל לעבוד דרך המייל ותוכנת הקבצים של המייל (גוגל דרייב, תוכנת ענן ששמרתי עליה הרבה קבצים) בלבד. לא תמיד זה אפשרי, כך שלפעמים אני מחפש ברשת על הפרעה או טיפול מסוים ואז מעתיק לוורד או מוריד למחשב או מדפיס ע"מ לא לקרוא בכלל על גבי רשת האינטנרט, בזמן חיבור אליה. אני מעדיף לעשות את כל זה בבית ולא בעבודה כי בבית יש נטפרי ובעבודה אינטרנט רימון. אז עשיתי חושבים והגעתי למסקנה שעדיף בבית על נטפרי ולא על רימון בעבודה. למרות שבעבודה אני כן יכול רק להכנס למייל ולקבצים ולקרוא משם או להדפיס ואם צריך מהרשת אז בבית.

2) מכשיר "נטו וויז" זה בסדר? אני מבחינתי כלום אך אשתי מאוד מבקשת שיהיה לי מכשיר ניווט , כי אני לא משהו בדרכים ב"ה וגם כי מידי פעם צריך. כי גם לגביו כבר שמעתי דברים.

3) מכשיר הפלאפון שלי הוא עם חותמת כשרות אך יש בו הודעות, כך שזו חותמת לא אמיתית. יש בעיה להחזיק מכשיר פלאפון פשוט עם הודעות ויש עליו נגן ומצלמה (לא שאני משתמש בהם).

תודה רבה לרב!!

תשובה:

א. להשאיר מחובר אך ורק האתרים הנצרכים ממש עבורך, וגם זה באופן שאין בהם דבר גרוע בעצם. זולת זה "לנתק הכל".

ב. איני בקי בכל סוגי המכשירים המתחדשים בכל עת. אם יש בו אך ורק ניווט בלבד אפשר.

ג. להחליף למכשיר פשוט ביותר וכשר לגמרי. לא צריך להתפתל, צריך ללכת ישר ונקי!