שאלה:
שלום כבוד הרב,
1.מה שכתוב שלכולם יש עליות וירידות לאיזה ירידה הכוונה?
2.לכמה זמן יכול להימשך ?
3.יכול להיות לאדם ירידות מצד מידת הדין ולא מהבחינה הטובה שיהירידה היא תחילת העליה?
4.אני זמן רב שאני בירידה, בעומק פשוט שלא הייתי בעליה אז לאט לאט הייתי בירידה ופשוט חוסר בסייעתא דשמיא מכל מיני סיבות(הערה קטנה אפילו גופא זה שאני כותב לרב שאלה ומחכה שבוע בערך עד לתשובה ולא תמיד זה מובן וכו' זה לא אידאל והתכלית שיהיה לאדם רב שידבר עימו פנים בפנים והתפללתי לקב''ה המון המון לרב ושום דבר ) והגעתי ממצב שהייתי לומד עד מאוחר מאוד והיו לי חברותות והייתי לומד גם גמ' בעיון וגם בקיאות וגם משנ''ב ועוד עם רצון לגדול ויחד לתקן את המידות ולהגיע לשלימות האמיתי והגעתי למצב נורא שהתמשך עד למצב שאני אמור להתחיל ממש כמעט מאפס כפשוטו בלימוד בפרט ובכללי בכל עבודת ה' ועוד מההתחלה הייתי מתפלל לקב''ה המון המון ושום דבר ואני לא מבין למה הקב''ה הביא אותי למצב הזה, כלל לא ציפיתי שזו תהיה ההנהגה של ה' נכון שיש שירידות אבל לא שה' מרסק אותך כפשוטו ממש מכל הבחינות דייקא ואנכמל איך אפשר להתחיל עכשיו הכל ממש מחדש מאיפה הכוחות כל מצוות עשה ופרט ת''ת מגיע מכח אהבה איך אפשר לתת כך אמון ודאי שאדם מחויב תמיד לעשות מה שיכול אבל סוף סוף אנו לא מכונות יש לאדם נפש עם רגשות וציפיות וכו' אפילו צמתי כמה צומות ופעם אחת יומים רצוף כי פשוט לא ידעתי מה לעשות כדי לזכות לסייעתא דשמיא והיית עושה המון חשבונות להבין מה אני צריך לתקן ואיפה לקיתי ולא הבנתי איך נהיה כדבר הזה למה זה כך? ומה אפשר לעשות?
5.מה השורש / סיבה לכך שיש כאלו שיש להם מהלך חיים של יותר סייעתא דשמיא לא שאין להם קשיים ודאי שעמל ויגיעה אבל יש להם יותר כביכול בחינה כזאת של סיוע ממרומים בכל מיני עניינים בפרט בתחילת דרכם
תודה
תשובה:
א. יש כאלו שזה נפילה בחטא בפועל, ויש כאלו נפילה ממדרגתם בתוך הקדושה, נפילה במעשה לא ראוי, בהרגשות סתומות, ובמחשבות מצומצמות וסתומות יותר.
ב. אין כלל בזה.
ג. גם מידת הדין פנימיותה ירידה לצורך עלייה.
ד. כפי הנראה העמל לא היה לפי חלקך בתורה ועבודה, עליך לברר מהו "חלקך".
ה. הכל תלוי בשורש הנשמות, ובגלגולים קודמים.
קטגוריות