מדיטציה [#15133]

ו' תשרי התשפ"ב

שאלה:

שלום להרב,
תודה להרב שנתן לנו את היכולת לשאול את שאלות להרב !!
יש לי כמה שאלות לרב בנושא מדיטציה.

א) במדיטציה נלמד שבתוך אדם יש מקומות בגוף עם אנרגיה נסתרת (למשל באמצע המצח שלו), ואם אדם מתמקד בהם הוא יכול להוציא את האנרגיה הזו. מהי השקפת התורה בנוהג שכזה?

ב) כאשר לומדים לעשות מדיטציה כמו שצריך אפשר לקבל מחשבות של אנשים אחרים ולדעת מה הם חושבים. אם לאדם השני לא אכפת שמישהו אחר יודע את מחשבותיו, האם מותר לברר מה הוא חושב?

ג) אם אדם ניגש לאנרגיה בתוך גופו, האם מותר לשלוח אנרגיה זו לאדם אחר על מנת לרפא אותו?

ד) גיליתי יכולת לעזוב את הגוף שלי. כשאני מתמקד בחלל באמצע המצח שלי ויש לי רצון לעזוב את הגוף שלי אני מרגיש שכל הגוף שלי מתחיל לרטוט, ואז אני רואה אור בהיר מאוד ואני מרגיש את עצמי עף בחלל הזה. האם זה מה שהספרים מכנים עליית הנשמה? האם זה מותר?

ה) מהי מבט התורה על "העין השלישית"? האם הרב יכול לתת גם מקורות?
תודה רבה לרב מראש.

תשובה:

א. זה מקום אור התיקון, הנקרא אור שם מ"ה החדש, והוא שורש כל התיקונים.

ב. רק לטובת חבירו, וברשותו המפורשת.

ג. באופני קדושה, כן. אולם נצרך ידע רב כי פעמים רבות זה לא מהקדושה.

ד. זה אינו עליית נשמה, אולם זה מותר!

ה. אין מושג עין שלישית כלשונו. אולם שורשו בחלקי שם ב"ן שלא יצאו מתחילה, כי תחילה יצא רק שם ב"ן בנקודה אחת בלבד, ואח"כ יצא שם מ"ה החדש ב"קו אמצע", והוציא עמו ט"ס דב"ן, וזהו שורש העין השלישית. ולדינא זה "עין בינונית", כמ"ש לגבי תרומה, עין טובה, רעה, בינונית. ומתפשט עד הטבור, מלשון טובה ראייתה, כמ"ש בריש מגילה. טבור, ר"ת, טוב, בינוני, ורע. ובפרטות בעין עצמה יש ג' גוונים.